Dybs Skrevet November 18, 2016 Share Skrevet November 18, 2016 (endret) Hei Har då fått handlet min første bmw (førstebil) og har då et lite "problem". Er då piping i bremsene når eg bremser hardt eller berre bremser, og lurer på om det er klossene som er gåen eller ikkje passer? Og hvilken bremseklosser/bremseskiver anbefaler dere ? Endret November 18, 2016 av Dybs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Originale bremsedeler fra BMW fungerer ihvertfall bra. Har noe piping innimellom på min også. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Originale bremsedeler fra BMW fungerer ihvertfall bra. Har noe piping innimellom på min også. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt med bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 (endret) Piping kan være så enkelt at det må smørres pasta på baksiden av bremseklossene og calipter boltene, gliderene. Men når det er sagt, så kan jeg også nevnte at jeg ha vært ute for at det blir piping selv om jeg har smurt godt (noe jeg alltid gjør) men da hadde jeg (har fremdeles) Mtec skiver med originale klosser, det gikk ikke. Pep uansett, heletiden. Skiftet til EBC klosser og det var en drøm! ingen piping, knisselyder, eller noen ting ved brems. Endret November 19, 2016 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dybs Skrevet November 28, 2016 Forfatter Share Skrevet November 28, 2016 On 19.11.2016 at 17.28, Reef89 skrev: Piping kan være så enkelt at det må smørres pasta på baksiden av bremseklossene og calipter boltene, gliderene. Men når det er sagt, så kan jeg også nevnte at jeg ha vært ute for at det blir piping selv om jeg har smurt godt (noe jeg alltid gjør) men da hadde jeg (har fremdeles) Mtec skiver med originale klosser, det gikk ikke. Pep uansett, heletiden. Skiftet til EBC klosser og det var en drøm! ingen piping, knisselyder, eller noen ting ved brems. On 19.11.2016 at 17.28, Reef89 skrev: Piping kan være så enkelt at det må smørres pasta på baksiden av bremseklossene og calipter boltene, gliderene. Men når det er sagt, så kan jeg også nevnte at jeg ha vært ute for at det blir piping selv om jeg har smurt godt (noe jeg alltid gjør) men da hadde jeg (har fremdeles) Mtec skiver med originale klosser, det gikk ikke. Pep uansett, heletiden. Skiftet til EBC klosser og det var en drøm! ingen piping, knisselyder, eller noen ting ved brems. Hei Har då fått bestilt EBC greenstuff no ifrå Gs, so satser på dei er på bilen iløpet av neste veke Takker før svar å satser på dette hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 1, 2016 Share Skrevet Desember 1, 2016 Noen ganger kommer det pipelyd i bremsene hvis hjullager er dårlig/slarkete. Men som sagt over, det trenger ikke nødvendigvis være noe galt....kanskje hvis klossene er ekstremt nedslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dybs Skrevet Desember 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2016 On 1.12.2016 at 20.42, MrBrum skrev: Noen ganger kommer det pipelyd i bremsene hvis hjullager er dårlig/slarkete. Men som sagt over, det trenger ikke nødvendigvis være noe galt....kanskje hvis klossene er ekstremt nedslitt. Okay vil få sjekket det når eg komer hjem etter jul, er på sjø akkurat no. Er det nåke eg bør vær obs på når eg skifter klosser og etter ? Noen slags stoffer eller pastaer som skal på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 3, 2016 Share Skrevet Desember 3, 2016 Du kan bruke kobberpasta, men bremsepasta er kanskje mer motstandsdyktig mot vann. Bytt sensorene samtidig dersom du har dette. Ellers ville jeg sett om klossene ble gjevnt slitt, og gjerne luftet bremsene samtidig. Sjekk også at hjulet spinner fritt før du demonterer noe, så du vet at kalipperen ikke henger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 3, 2016 Share Skrevet Desember 3, 2016 Bremsepasta følger som oftest med i esken ved kjøp av klosser. (uoriginale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Desember 5, 2016 Share Skrevet Desember 5, 2016 On 3.12.2016 at 2.21, Dybs skrev: Okay vil få sjekket det når eg komer hjem etter jul, er på sjø akkurat no. Er det nåke eg bør vær obs på når eg skifter klosser og etter ? Noen slags stoffer eller pastaer som skal på ? Her har du BMW sin egen guide med illustrasjoner. Det du trenger å vite står på den første siden som dukker opp, samt de to neste sidene. Merk forresten følgende når det gjelder glidepinnene: Only clean guide screws; do not grease. Følg også anvisningene som følger med bremseklossene. Enkelte bremseklosser skal ikke smøres på baksiden, da de har en form for beskyttelse som hindrer piping. Textar sine bremseklosser er et eksempel, ref. monteringsanvisning punkt nr 9. Vet ikke om det samme er tilfelle for EBC greenstuff, men det bør isåfall stå i papirvedlegget som ligger sammen med bremseklossene. Bruk helst en metallfri pasta beregnet for bremser. Biltema har en som koster 60 kr, Jula selger en fra CRC til 100 kr. Dybs reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå