hon Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 BMW e61 -08 520d n47. Jeg er i tenkeboksen på disse alternativene: -bytte til nytt dpf. -ta ut gammel dpf og ta ut innmaten og montere den igjen. - sette på et erstatningsrør siden dette kanskje lager mindre lyd enn et "tomt" dpf. http://www.ebay.com/itm/111105-Downpipe-Rm-Motors-BMW-e60-e61-520d-N47-2006-2009-/142178886275?hash=item211a85a283:g:dsEAAOSweW5VZAri Noen som har erfaring med enten å ta ut innmat av dpf eller sette på et erstatningsrør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Ta ut innmaten, legg inn et rør og sveis igjen. Kan være uheldig å ikke få godkjent EU kontroll hvis DPF ikke er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Noen som har blitt tatt i kontroll uten dfp? Er kommet nye regler og mange flere punkter å kontrollere, og det kan vel strengt tatt oppdages om man ser nøye etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Det er ingen punkt på PKK som tilsier sjekk av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 Dpf kan også vaskes. Man får det ikke 100% rent, men godt nok. De fleste bruker ovnsrens og høytrykkspyler. Helst burde man hatt varmtvann i spyleren, men jeg har kokt opp vann i en gildekasse og latt filteret godgjøre seg med salmiakk i tillegg. Kan ikke skade tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomi E91 Skrevet November 19, 2016 Share Skrevet November 19, 2016 6 timer siden, hon skrev: BMW e61 -08 520d n47. Jeg er i tenkeboksen på disse alternativene: -bytte til nytt dpf. -ta ut gammel dpf og ta ut innmaten og montere den igjen. - sette på et erstatningsrør siden dette kanskje lager mindre lyd enn et "tomt" dpf. http://www.ebay.com/itm/111105-Downpipe-Rm-Motors-BMW-e60-e61-520d-N47-2006-2009-/142178886275?hash=item211a85a283:g:dsEAAOSweW5VZAri Noen som har erfaring med enten å ta ut innmat av dpf eller sette på et erstatningsrør? Har fjernet dpf på min bil å satt i en downpipe fra RM-motors. Fikk delen etter 4-5 dager, god kvalitet og god passform. Anbefales 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet November 20, 2016 Forfatter Share Skrevet November 20, 2016 20 timer siden, Tomi E91 skrev: Har fjernet dpf på min bil å satt i en downpipe fra RM-motors. Fikk delen etter 4-5 dager, god kvalitet og god passform. Anbefales 😊 Har du hatt bilen på PKK etter dette? Hva gjorde du med lambdasonde og giver for avgasstemp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 (endret) Har nylig fjernet DPF, mer lyd, mer moment og høyere effekt. Finnes mye billige downpiper for eksempel ebay men kjøp et fra et sted hvor du vet hva slags materiale du får så holdbarheten blir lenger. F.eks ECO tune, god passform, gjenget hull til alle sensorer. PKK kan bli en utfordring men finn riktig sted så går det nok greit.... Endret November 20, 2016 av mowz Tomi E91 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomi E91 Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Dette røret har inngang for begge sensorer., var bare å skru ut fra dpf å rett inn i downpipe. Har også lagt inn software steg 2 tuning med dpf off. Ingen feilmelding etter montering. Har ikke hatt bilen på PKK enda, tror dette skal gå fint. Visst ikke er det fort gjort å bytte til dpf for kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 (endret) EDIT: Man får ikke lavere bunndrag under 2kRPM ved å fjerne DPF. Grafen under er misledende i form av at det er en "dårlig" kjøring med varm IC. Se graf med et bedre run på side 3. ----------------------------------------------------- "En liten ting som kan nevnes selv om du får mer maks moment og effekt er at du mister noe bunndrag (under 2k RPM) ved å fjerne DPF da du vil ha mindre mottrykk. Men den vil oppføre seg litt mer som en "bensin" med mer drag på høyere turtall. Den vil også sote litt ut av eksos." Se graf med og uten dfp: Endret November 28, 2016 av mowz Tomi E91 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 (endret) Det er 100% feil. (at du mister effekt under 2k pga "mindre mottrykk"). Få heller tuneren din til å rydde opp. Endret November 20, 2016 av TRF-Racing Øyvind L. og gallay reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 44 minutter siden, TRF-Racing skrev: Det er 100% feil. (at du mister effekt under 2k pga "mindre mottrykk"). Få heller tuneren din til å rydde opp. Hva mener du eksos ventiler er til for da? Ikke øke mottrykk for å generere høyere gas hastighet og økt moment? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 Jeg vet veldig godt hva slikt noe er til for. Men du har altså en motor med turbo (vnt sådan). (Du bør forøvrig sette deg inni hvorfor man til tider ønsker å øke gasshastigheten). For å koke det hele ned til et veldig enkelt konsept som de fleste kan forstå: Turboens eksosside skal utføre et arbeid. Hvor mye du får ut av turbinen er (innenfor et gitt flow spekter) avhengig av stort sett en eneste ting, deltaet over turbinen. Mao, differansen på trykket på veg inn, og trykket på veg ut. Fysikk er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 sleng opp en kurve før og etter dpf fjerning da så får vi se da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 20, 2016 Share Skrevet November 20, 2016 aaaawwww... Jeg vil nesten tro jeg har fjernet dpf på flere bmwer i norge en resten av tunerne tilsammen. Dyno papirer har jeg lagt ut på forumet før. Kunnskap er også noe dritt. gallay reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå