Gå til innhold

Tuning f31 20i xdrive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring.

dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer.

ser helst at dette blir gjort i Hordaland.

Skrevet

På denne måten blir det ihvertfall ikke mulig å tilbakestille til originalt, og alle garantier osv forsvinner. Ville heller gått for en tuning som ikke gjør fysiske inngrep hvis det er mulig.

Skrevet

Bilen har ikke Norsk nybil garanti, så den er grei.

Ellers var det vel noe tuning fra Hartge og Burger men det var boxer som ga seg på ca 218hk.

Ser for meg 280-300 hk når jeg først er i gang .

Ellers kunne jeg jo lunket rundt i en 320d med halve forbruket, men denne gangen var jeg keen på bensin👍

Skrevet

Joda, sikkert helt knall det der. De gutta der tunet jo e39 540i, i sin tid. Hadde en reportasje i Drive.

Men tenker det er greit å kjøre opp til BSR, gå hjem og hente når ferdig.(Hvis det funker).

Skrevet (endret)

De holdt til på østlandet før ihvertfall.

Nå tror jeg de bor i Internett. (Sikkert fint der også).

Endret av bjeff
Skrevet
27 minutter siden, lagunilla skrev:

Har du kopiert lenken fra meg? Hehe.

Jeg kjører med JB4 med DP og map 2 på min 328i som også er 2 liter. Fornøyd med den.

Ja :) Sånn jeg har skjønt det tåler ikke motoren så mye belastning, nøktern tuning er vel tingen. 

Hva henter du ut med ditt oppsett?

Skrevet
10 timer siden, tobiasw skrev:

Er det ingen i Norge som utfører ESS-tuning?

Jo absolutt. Rett utenfor Halden.

Skrevet
Nå, Gorg skrev:

De ble vel faktisk grunnlagt i Norge. 

Det stemmer. Mye av utviklingen skjer fremdeles der.

Skrevet
11 timer siden, tobiasw skrev:

Hva med ESS? Her får du god økning til 7500kr ca + montering. http://esstuning.com/n20-20i-ecu-performance-software/

Evt stage 2 som gir 450hk til 25000kr + montering (og sikkert mer :Dhttp://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/

11 timer siden, bjeff skrev:

Joda, sikkert helt knall det der. De gutta der tunet jo e39 540i, i sin tid. Hadde en reportasje i Drive.

Men tenker det er greit å kjøre opp til BSR, gå hjem og hente når ferdig.(Hvis det funker).

Si ifra hvis det alikevel skulle bli aktuelt med ESS så skal jeg se hva jeg kan gjøre med pris.

Skrevet
On 24.11.2016 at 20.47, bjeff skrev:

Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring.

dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer.

ser helst at dette blir gjort i Hordaland.

Helt normalt at de må borre hull i ecu på nyere BMWer. Samme gjelder nyere diesel versjoner. De må inn i ECU for å boote ecu på nytt slik at den åpner for filoverføring. At den ikke kan gjøres tilbake til originalt er bare tull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...