bjeff Skrevet November 24, 2016 Skrevet November 24, 2016 Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring. dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer. ser helst at dette blir gjort i Hordaland.
Daniel80 Skrevet November 24, 2016 Skrevet November 24, 2016 På denne måten blir det ihvertfall ikke mulig å tilbakestille til originalt, og alle garantier osv forsvinner. Ville heller gått for en tuning som ikke gjør fysiske inngrep hvis det er mulig. lagunilla reagerte på dette 1
bjeff Skrevet November 24, 2016 Forfatter Skrevet November 24, 2016 Bilen har ikke Norsk nybil garanti, så den er grei. Ellers var det vel noe tuning fra Hartge og Burger men det var boxer som ga seg på ca 218hk. Ser for meg 280-300 hk når jeg først er i gang . Ellers kunne jeg jo lunket rundt i en 320d med halve forbruket, men denne gangen var jeg keen på bensin👍
tobiasw Skrevet November 24, 2016 Skrevet November 24, 2016 Hva med ESS? Her får du god økning til 7500kr ca + montering. http://esstuning.com/n20-20i-ecu-performance-software/ Evt stage 2 som gir 450hk til 25000kr + montering (og sikkert mer ) http://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/ mowz reagerte på dette 1
bjeff Skrevet November 24, 2016 Forfatter Skrevet November 24, 2016 Joda, sikkert helt knall det der. De gutta der tunet jo e39 540i, i sin tid. Hadde en reportasje i Drive. Men tenker det er greit å kjøre opp til BSR, gå hjem og hente når ferdig.(Hvis det funker).
tobiasw Skrevet November 24, 2016 Skrevet November 24, 2016 Er det ingen i Norge som utfører ESS-tuning?
bjeff Skrevet November 24, 2016 Forfatter Skrevet November 24, 2016 (endret) De holdt til på østlandet før ihvertfall. Nå tror jeg de bor i Internett. (Sikkert fint der også). Endret November 24, 2016 av bjeff
Gorg Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 Anbefaler deg å lese denne før du skviser ut 400hk ut av bilen. http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1133724
lagunilla Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 4 minutter siden, Gorg skrev: Anbefaler deg å lese denne før du skviser ut 400hk ut av bilen. http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1133724 Har du kopiert lenken fra meg? Hehe. Jeg kjører med JB4 med DP og map 2 på min 328i som også er 2 liter. Fornøyd med den. Gorg reagerte på dette 1
Gorg Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 27 minutter siden, lagunilla skrev: Har du kopiert lenken fra meg? Hehe. Jeg kjører med JB4 med DP og map 2 på min 328i som også er 2 liter. Fornøyd med den. Ja Sånn jeg har skjønt det tåler ikke motoren så mye belastning, nøktern tuning er vel tingen. Hva henter du ut med ditt oppsett?
mowz Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 10 timer siden, tobiasw skrev: Er det ingen i Norge som utfører ESS-tuning? Jo absolutt. Rett utenfor Halden.
Gorg Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 17 minutter siden, mowz skrev: Jo absolutt. Rett utenfor Halden. De ble vel faktisk grunnlagt i Norge.
mowz Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 Nå, Gorg skrev: De ble vel faktisk grunnlagt i Norge. Det stemmer. Mye av utviklingen skjer fremdeles der.
mowz Skrevet November 25, 2016 Skrevet November 25, 2016 11 timer siden, tobiasw skrev: Hva med ESS? Her får du god økning til 7500kr ca + montering. http://esstuning.com/n20-20i-ecu-performance-software/ Evt stage 2 som gir 450hk til 25000kr + montering (og sikkert mer ) http://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/ 11 timer siden, bjeff skrev: Joda, sikkert helt knall det der. De gutta der tunet jo e39 540i, i sin tid. Hadde en reportasje i Drive. Men tenker det er greit å kjøre opp til BSR, gå hjem og hente når ferdig.(Hvis det funker). Si ifra hvis det alikevel skulle bli aktuelt med ESS så skal jeg se hva jeg kan gjøre med pris.
Øyvind L. Skrevet November 26, 2016 Skrevet November 26, 2016 On 24.11.2016 at 20.47, bjeff skrev: Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring. dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer. ser helst at dette blir gjort i Hordaland. Helt normalt at de må borre hull i ecu på nyere BMWer. Samme gjelder nyere diesel versjoner. De må inn i ECU for å boote ecu på nytt slik at den åpner for filoverføring. At den ikke kan gjøres tilbake til originalt er bare tull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå