sebast2302 Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Har en BMW 520i e39 2002 med 133k på telleren. Bilen funker bra, men det er ulyder fra hjuloppheng foran når jeg kjører over krappe ujevnheter. Er dette en foring som er slttt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Bærearmer eller casterstag. Bærearmene tar imot kreftene opp og ned,mens casterstagene tar imot kreftene framover og bakover. Kan også være fjærbeinslager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Det kanvære så mangt, tårnlager, foringer, caster, dempere, defekt girkasse. Heis opp bilen og se, kjenn etter slark Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 6 timer siden, sebast2302 skrev: Har en BMW 520i e39 2002 med 133k på telleren. Bilen funker bra, men det er ulyder fra hjuloppheng foran når jeg kjører over krappe ujevnheter. Er dette en foring som er slttt? Med tanke på den lave km-standen og det du sier om ulyder når man kjører over krappe ujevnheter, så holder jeg en knapp på utslitte støttestag. Det er ihvertfall det jeg ville byttet først fordi de er billige (200-300 kr pr side), de er typisk utslitte når man når den km-standen du er på, og de er de enkleste enkeltdelene i understellet du noensinne kommer til å bytte på en E39. Støttestagene fester stabstaget til hjulopphenget, del nr 6 på skissen under: bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 eller styrestag/endeledd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 1 hour ago, Hollabaloo said: Med tanke på den lave km-standen og det du sier om ulyder når man kjører over krappe ujevnheter, så holder jeg en knapp på utslitte støttestag. Det er ihvertfall det jeg ville byttet først fordi de er billige (200-300 kr pr side), de er typisk utslitte når man når den km-standen du er på, og de er de enkleste enkeltdelene i understellet du noensinne kommer til å bytte på en E39. Støttestagene fester stabstaget til hjulopphenget, del nr 6 på skissen under: Enig i at støttestag er greit å begynne med om de ikke er tatt før og vil påpeke at stabstagforingene, del nr 2 på bildet, bør tas samtidig - sjekk om det er glipe rundt stabstaget eller det kan beveges noe særlig for hånd. På min E60 som har ganske likt hjuloppheng har ting blitt utslitt som følger: - Bakre kuleledd ("knirkeforing") ved 100' km (knirk i følge forrige eier) - Stabilisatorstag-foringer fremme, del 2 på bildet over, ved 120' km (dunk over ujevnheter og ved sikksakk) - Kasterstag fremme ved 120' km (dårligere styrefølelse i sving) - Støttestag fremme ved 140' km (tatt før de begynte å lage lyd, men utslitt) - Topplager fremme ved 150' km (dunk/klunk over ujevnheter, litt dårligere styrefølelse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 Jeg hadde klunking foran på min e39. Var slark i venstre hundebein og bærearm. Merket det godt i kulene på de delene jeg tok av. Men vanskelig å finne ut når bilen står på hjulene. Beste er å løfte den på bukk og kjenne etter med brekkjern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 14, 2016 Share Skrevet Desember 14, 2016 Har opplevd å ha slark i nedre bærearm etter under 6 måneder siden skift. Bytta den, intet problem lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå