BimmerFan! Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 Idag fylte jeg på litt luft i dekkene da jeg følte at de begynte å spore så smått. Jeg fylte på ca. 2,3 foran og 2.5 bak. Dimensjon på dekkene er 225/55/R17. Etter at jeg fylte så følte jeg at bilen ble merkbart lettere på rattet, og den sporte ikke (fikk ikke kjørt så mye). Derimot så ble bilen merkbart stivere, og man merker hull osv bedre. Noe jeg ikke liker. Så da er spørsmålet om jeg har fylt på riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 På vår E91 kjører jeg med 2,6 og 2,8 barg hhv. framme og bak på 225/45-17. 2,3 og 2,5 hørtes svært lite ut, men sikkert i tråd med info i dørsida. Problemet er at det som står der som regel er for lite... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 Jeg bruker 2,6 på samme dim både foran og bak. Slitasje er helt jevn. For lite trykk gir sporing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Desember 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2016 Takk for svar, da skal jeg justere litt på trykket. Vet dere om bilen blir noe mer stumpete med høyere trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 Hvis du har 17" med 55 profil blir ikke bilen stumpete. Min erfaring er at man må bruke minimum 0,2 bar mer enn hva som står i døra for å unngå sporing og få jevn slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 (endret) Følg tabellen: http://luft-trykk.no/ ..og i vinterdekk fyller en 10% mer enn hva tabellen, merket i bilen sier. Endret Desember 26, 2016 av Reef89 BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Desember 26, 2016 Share Skrevet Desember 26, 2016 (endret) På sommerdekk bruker jeg 19" og må fremdeles ha ca 0,2 bar mer enn tabellene/døra sier, hvis ikke opplever jeg tendens til sporing og mer slitasje i ytterkant av dekket. Endret Desember 26, 2016 av Maxmek BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå