Steffen_82 Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Hei. Har startproblemer på min 04 modell X5 3 diesel når det er fra -5 og nedover. fyrer på 2-3 sylindrer før hastigheten på motoren klarer og "tenne" resterende sylindrer. Motorn går fint når den har fått startet. og ingen startproblemer fra -5 og oppover. Har en mistanke om at det er noen dyser som er intern lekasje på, mitt spørsmål er da: er det noen som har prøvd og få tak i nye dyse spisser til injectoren og byttet dette? Hel injector er svindyrt;) ser det selges løse dysespisser på ebay. og er det noen som vet hvilket merke de orginale dysene er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Er det ikke glødeplugger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2017 12 minutter siden, Otis skrev: Er det ikke glødeplugger da? Glødeplugger er byttet. Har vært inne på tanken om gløde rele, men etter det jeg har lest på nett så virker det sånn at det er dysene desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 Kan jo prøve en dyserens tilsetning i dieselen som et desperat forsøk? Er du sikker på at du har vinterdiesel av god kvalitet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2017 kan være værdt et forsøk ja. va likends i fjor vinter;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 5, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2017 http://www.ebay.com/itm/GENUINE-THM-SET-OF-4-NOZZLES-DLLA160P1063-0433171690-BMW-3-5-7-SERIES-X5-3-/162284269056?hash=item25c8e56e00:g:JgYAAOSwXeJYCRYX&vxp=mtr Har sett på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 5, 2017 Share Skrevet Januar 5, 2017 1 time siden, Steffen_82 skrev: Glødeplugger er byttet. Har vært inne på tanken om gløde rele, men etter det jeg har lest på nett så virker det sånn at det er dysene desverre. Hva med å lese litt her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 8 timer siden, TRF-Racing skrev: Hva med å lese litt her? Hva mener du? Jeg har lest tråder på forumet og ellers litt rundt på nett. men det egentlige spørsmålet var om noen vet om det er muligt og bytte dysespiss og hvilket fabrikat orginale dyser er;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 (endret) Klikk på url i signaturen til TRF-Racing; http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/page-1 Det står veldig mye relevant info i første post Edit: jeg har hatt samme symptomer på min e39 og da var det 4 av 6 glødeplugger som var dårlige, byttet de og siden var det aldri problem med start i kulde og at ikke alle sylindre tente med en gang. Endret Januar 6, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 5 minutter siden, sondre skrev: Klikk på url i signaturen til TRF-Racing; http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/page-1 Det står veldig mye relevant info i første post Edit: jeg har hatt samme symptomer på min e39 og da var det 4 av 6 glødeplugger som var dårlige, byttet de og siden var det aldri problem med start i kulde og at ikke alle sylindre tente med en gang. Har lest på denne tråden;) Byttet glødeplugger i fjor vinter, uten at det ble noe bedre. Visst det skulle vært glødepluggen så skulle vel motoren vært tungstartet over -5 grader også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 (endret) Når det er varmere så er vel ikke glødebehovet like stort eller tilstede i det hele tatt, så jeg tror problemer med gløding framtrer kun når temperaturen er slik du beskriver. Er det problem med dyse så vil jeg tro at problemet er tilstede uavhengig av temperatur? Siden du har byttet glødeplugger så er jeg enig i at det er rart, men kan vær lurt og ohme pluggene for å være sikker på at de er ok. Jeg hadde bare problemer når det var kaldt, fra noen minusgrader og kaldere. Bør kanskje sjekke at gløderele er ok også? Men er ikke fagperson så det blir mest synsing og egen erfaring EDIT: Viktig at batteriet også har nok strøm. Endret Januar 6, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 3 timer siden, sondre skrev: Når det er varmere så er vel ikke glødebehovet like stort eller tilstede i det hele tatt, så jeg tror problemer med gløding framtrer kun når temperaturen er slik du beskriver. Er det problem med dyse så vil jeg tro at problemet er tilstede uavhengig av temperatur? Siden du har byttet glødeplugger så er jeg enig i at det er rart, men kan vær lurt og ohme pluggene for å være sikker på at de er ok. Jeg hadde bare problemer når det var kaldt, fra noen minusgrader og kaldere. Bør kanskje sjekke at gløderele er ok også? Men er ikke fagperson så det blir mest synsing og egen erfaring EDIT: Viktig at batteriet også har nok strøm. Har bare problemer fra ca -5 og nedover. ellers starter bilen uten problemer. og går fint og gjevnt på tomgang. Kansje prøve med med gløderele siden det er noen kr billigere enn dyser;) Batteriet er full ladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2017 Share Skrevet Januar 6, 2017 Om det er dyse problemer så skal man normalt sett ha en bil som er vanskelig å starte når den er varm. Du kan forsåvidt enkelt sjekke om det er høy indre lekkasje på dysene selv enkelt med måleglass og noen slange stumper. Alt dette er godt beskrevet i tråden som trf og andre har allerede skrevet om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 Ok. Slik æ førrsto det så va det ved kald motor man fikk problem. Da e det muligens nokka med glødinga som spelle inn, vet ikke nårtid gløding skal slå inn. Kan legge til at bilen er rullet 271000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_82 Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_x5-e53-suv-x5_3_0dm57n/etk_delekatalog-innsproytning-13_0984 For og sjekke intern lekasje på dyser så kobler man fra slangen på retur røret og startet motoren. Visst det kommer mye diesel ut der så har man intern lekasje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå