Gå til innhold

Ventura Tuning - noen mer erfaring?


tommy_sn
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, tommy_sn skrev:

Hva er det du ikke er fornøyd med på Racechippen?

Den lugger, aks er bra, så går den av, deretter på igjen. Så spm er om han som Monterte satt den feil, for jeg liker ikke kjøre med den. Heller mot Ventura og returnere Racechip. Retur av den gjør jeg nok uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.1.2017 at 22.07, tommy_sn skrev:

Hei

Ser at Ventura Tuning i har en tuningboks som gir rimelig heftite tall på en 330e. Noen som har erfaring med firmaet, og boksene de leverer?

http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw-330-e-252-pk-phev.html

Ser fristende ut - men skeptisk til hvordan dette påvirker motor, drivverk og girkasse over tid..

Ventura tar vel ut tilsvarende ytelse som de fleste andre tuningsselskap av BMWs 2 liter bensinmotoren (N20 og B48) Fordelen din er jo relatert til elektromotoren. 

Motor, drivverk og annet er dimensjonert for å tåle belastning, og ikke kun belastningen fra originalt oppsett, så dette tror jeg går fint. 

Det er forøvrig en fordel å velge en leverandør du kan kontakte å dra innom skulle det oppstå noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, macrorain skrev:

Da har en venn av meg :shock::-) bestilt fra Ventura, så da får vi se om det kommer noen erfaringer etterhvert. 

Blir morsomt å følge. Sitter på gjerde å avventer litt. Hadde tenkt meg fra DTUK men avventer Ventura erfaringer. Sendte dem et spørsmål angående min bil med hva de tar ut osv i tillegg til pris. Drar på en tur nå i 4 uker så etter det går telegrafen til Nederland om erfaringen da er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
1 time siden, Naits89 skrev:

Noen som vet om Ventura tuning kan spores i ecu? 
Vill en få problemer med garantier osv?
Har selv en 330E og vurderer en Ventura box :)

I følge produsenten er svaret nei. :)  Men 100% sikker kan man vel aldri være. Dog finnes det apps/dingsebomser å få kjøpt som lar deg resette koder også hvis du trenger eller er nervøs. :)

Jeg har forøvrig bestilt og får trolig til uken, rapport følger. :)

Det er også en tråd om Ventura / 330e tuning på bimmerfest.com som kanskje er interessant hvis du ikke har sett det: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=902090

 

NB: BMW sine garantibetingelser sier forøvrig kun at garantien opphører hvis det er gjort modifikasjoner på bilen og selger kan bevise at eventuelle feil kan relateres til denne endringen. Det er dermed på ingen måte automatikk i at garanti / reklamasjonsrett opphører selv om du trimmer bilen.

Det er tross alt din bil, og ikke BMW sin - så du gjør i utgangspunktet som du vil. Men hvis du blodtrimmer den og kjører som en idiot, er det naturligvis mindre sannsynlig at du får tatt f.eks et turbohavari på garantien. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto mye bra i den tråden ja
Skal jo være ganske lett å montere/demontere den boxen så å ta den ut før en service er vell kanskje like greit 
Er jo litt synd og ikke utnytte hele potensialet i B48 motoren
Kjøre med en "detunet" motor er ikke så gøy :P  selv om bilen er ganske kjapp allerede
Elsker bunn draget som kommer momentant uten lagg

Bmw måtte vell holde specsene på 330e litt under 330i ellers hadde 330i blitt litt unødvendig

Jeg må uansett kjøre inn bilen før jeg begynner med tuningen tenker jeg :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Naits89 skrev:

Sto mye bra i den tråden ja
Skal jo være ganske lett å montere/demontere den boxen så å ta den ut før en service er vell kanskje like greit 
Er jo litt synd og ikke utnytte hele potensialet i B48 motoren
Kjøre med en "detunet" motor er ikke så gøy :P  selv om bilen er ganske kjapp allerede
Elsker bunn draget som kommer momentant uten lagg

Bmw måtte vell holde specsene på 330e litt under 330i ellers hadde 330i blitt litt unødvendig

Jeg må uansett kjøre inn bilen før jeg begynner med tuningen tenker jeg :)
 

Specsene er vel ganske like 330i sånn sett, så den er allerede litt unødvendig. :) Men trimmer du 330e, så får du samme ytelse som 340i - som er den kraftigste motoren hvis du ser bort fra M3. Og den ønsket de nok ikke å konkurrere med. :)

Har du kjøpt helt ny 330e?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, macrorain skrev:

Specsene er vel ganske like 330i sånn sett, så den er allerede litt unødvendig. :) Men trimmer du 330e, så får du samme ytelse som 340i - som er den kraftigste motoren hvis du ser bort fra M3. Og den ønsket de nok ikke å konkurrere med. :)

Har du kjøpt helt ny 330e?  

Ja ble en helt ny Alpinhvit med M-sport pakken + bremsene og det meste av utstyr
Kjører en del i jobb så nå går det meste på strøm :) får ladet på jobben 
fyller lite drivstoff i forhold til tidligere så hybridløsningen passer bra til mitt kjøremønster 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Naits89 skrev:

Ja ble en helt ny Alpinhvit med M-sport pakken + bremsene og det meste av utstyr
Kjører en del i jobb så nå går det meste på strøm :) får ladet på jobben 
fyller lite drivstoff i forhold til tidligere så hybridløsningen passer bra til mitt kjøremønster 


 

Gratulerer! Bra valg å kjøpe med m-sport bremsene, løfter utseendet veldig :) Lag gjerne en tråd i bilder/showoff-forumet hvis du har lyst da, alltid moro å se andres flotte doninger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, macrorain skrev:

Gratulerer! Bra valg å kjøpe med m-sport bremsene, løfter utseendet veldig :) Lag gjerne en tråd i bilder/showoff-forumet hvis du har lyst da, alltid moro å se andres flotte doninger :) 

Takker
Får vell legge ut en Showoff tråd jeg å
Men må få tatt noen bilder først ;) 
Er spent på erfaringene du får med Ventura chippen 
Må holde oss oppdatert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...