Erlandsh Skrevet Februar 15, 2017 Share Skrevet Februar 15, 2017 Hei alle vise menn. Ny på forumet her. Kjøpte en 530datx F11 i mai i fjord å veldig fornøyd med kjøpet, men i vinter har den begynt å riste litt ved lett bremsing. bremser jeg hardt er den helt stabil, men ved vanlig lett bremsing så rister den i rattet. har googlet litt rundt og ser mange har hatt problemer med dette, men med veldig mange forskjellige løsninger. Fra kast i skiver, fôringer eller bremse belegg som legger seg på skivene. har lagt merke til at den drar litt til høyre ved lett bremsing så jeg lurer litt på om det er fôringer. Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg eller noen som har erfaringer med samme problem ? Bilen har gått 79k Mvh Erland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 15, 2017 Share Skrevet Februar 15, 2017 Hadde det samme på min F10 530d..når den var gått ca 80 000 km. Da var det skivene som var slitt, får lett kast i dem når de er slitt. Begynte kun med svake oppbremsinger, så ble det bare værre etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlandsh Skrevet Februar 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2017 1 minutt siden, Fredrik 90 skrev: Hadde det samme på min F10 530d..når den var gått ca 80 000 km. Da var det skivene som var slitt, får lett kast i dem når de er slitt. Begynte kun med svake oppbremsinger, så ble det bare værre etterhvert. Takk for svar Fredrik. Har forsåvidt blitt verre og verre. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmer Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Veldig kjent problem, spesielt med litt tyngre biler. Gode erfaringer med Brenbo sine skiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Bør sjekke kasterstagsforingene også for sikkerhets skyld. Er forsåvidt et "vanlig" problem på nyere BMW, i hvertfall med X-Drive. De sprekker/blir slakk i, og kan skape vibrasjoner når du bremser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlandsh Skrevet Februar 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2017 (endret) Noen tips på hvilke nettbutikker som selger sånt og eventuelt skiver ? Merker på skiver ? Brembo koster jo skjorta til den bilen. Endret Februar 16, 2017 av Erlandsh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 GS Bildeler selger Original BMW, Zimmermann og Bosch skiver. Erlandsh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå