Zackyo Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Heisann! Jeg er ny på dette forumet, og er på utkikk etter kunnskap/erfaringer/tips til Chiptuning av en BMW E90 (2011 mod) 318d (M-sport edition). Selv tenker jeg å få bilen min chippet, og startet med å søke på Google Det var noe forskjellige svar og noe var kunnskapsrike, men det var noe som var utydelig for meg. Det er noen spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på både angående effekt, pris og lovens lange arm. Jeg har da en BMW 318D 2011 mod med 143HK og 280nm (Wikipedia) og lurer på hva slags effekt jeg kan forestille meg. Har sett at folk klarer å dra ut 25, og helt opp til 40hk mer, samt rundt 50nm økt moment. Er dette sannsynlig? Bilen har rulla 70k, og er det lurt å få chippa den tidligst mulig? (At det er enklere/bedre å chippe en bil som har gått 50k istedenfor 150k?) Og hva med pris, er det forskjellige type tuninger? Det vil vel ikke bli noe særlig økt risiko for skader på motor? Og hva med avgifter, forsikringer, og andre dokumentasjoner for at bilen skal være LOVLIG. Hva er sannsynligheten for å bli tatt med trimmet/chiptunet motor? Og hvordan skal man bli tatt med trimmet motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Anbefaler å lese dieseltråden her inne, ligger under teknisk. Sjekk også ut quickfix.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 Vet ikke helt hvor du har fått at 318d har bare 280nm org, men den har 320nm org. Vanlige er å hente ut 180hk og 400nm ut av disse. De går bra etter tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zackyo Skrevet Februar 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2017 2 timer siden, ahj skrev: Vet ikke helt hvor du har fått at 318d har bare 280nm org, men den har 320nm org. Vanlige er å hente ut 180hk og 400nm ut av disse. De går bra etter tuning. Stemmer stemmer. Sjekket bare på Wikipedia angående 280nm https://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 Men det er nok for den 136hk 318D modellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 16, 2017 Share Skrevet Februar 16, 2017 55 minutter siden, Zackyo skrev: Stemmer stemmer. Sjekket bare på Wikipedia angående 280nm https://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E90 Men det er nok for den 136hk 318D modellen Samme NM i bilene med 136hk og 143hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Februar 17, 2017 Share Skrevet Februar 17, 2017 Har en 2011 316d. Så vidt jeg har forstått er denne motoren mekanisk helt lik 318d. Kun software som utgjør forskjell på original effekt. Fikk min tunet av quickfix/TRF til steg 2. 185hk. Fjernet partikkelfilter. Enorm forskjell. Fantastisk respons, drag og turtallsvilje (til å være en 2.0 diesel). Bilen har fungert knirkefritt siden. Anbefales. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå