Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 (endret) Hei, vurdert en stund om å lage en tråd om min 328 e36, så fant ut at eg like så godt kunne gjere det. Leita en stund etter den "perfekte" E36, kom over denna som såg ut til å være et bra utgangspunkt, var ikkje lenge før den var henta av meg! Litt om meg sjøl: 20år gammel, per dags dato lærling som industrimontør. Glad i alt som har noke med motor og gjere, kjørt cross siden eg var 6år gammal og kjører forsatt! Hatt et par bmwer dei siste to åra, 7ende bmwn eg har nå faktisk! Min store drøm var alltid BMW E30, leita lenge og fant en eg var godt fornøgd med. 1989 mod 320. Men etter 6mnd fant eg ut at det er berre en bil som kan gjere meg skikklig lykklig, ja det skjønte vell dokke også at det er e36!😬 Men nok om meg, meir om bil! BMWen er orginalt en 318is som vart godkjent ombygd til 328 M52b28 i 2009. Under ombygginga vart bilen totalresturert med nye bakskjerma, bakplate og framskjerma. Samt ny lakk. Bilen fekk full M3 interiør og M styling. Bilen har gått 146700km!! 😋😋 Chassiet er en 318is 92 modell. Donorbilen var en 1997modell 328. Motoren har i dag M50 innsug og 3.2l kammar. Planen videre for bilen er: Sett over motoren Montere kompressor KW coilovers Nye sommerfelger Lamelldiff Powerflex i understell Slenger med noken bilder menst bilen var under restuering, samt slik bilen er idag! Bilder er alltid gøy! Endret Februar 23, 2017 av Martin Engebø Bendik Kjellevold og BjornarHS reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Såg ut so ein ordentlig gobit detta her Korleis plana ha du mtp kompressormatinga? Skal du skifta nåke innmat i motoren, eller ska du ha sopass låg effekt at ein original M52 klarar seg? Og skal kompressoren godkjennast? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 Ganske ny i turbo/kompressor verden. Men sjekka litt rundt, men org innmat tåler fint 300hk, så tenker at eg holder meg innanfor den grensa i begynnelsen vertfall! Har vurdert å sendt en søknad til BT, men per dags dato har eg ikkje tenkt så mykje på godkjenning, må først og fremst få press i motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Fersk i faget eg og, men eg tenkte at å skifta til ein cooperring toppakning og ARP-boltar til toppen skal gjera at eg kjem langt Har M50B25, ikkje M52B25, men da går for da samma. Nesten Blir godkjenningskrefter i første omgang, og sidan eg har E30 so kan eg ikkje overgå 330hk/355Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Morsomt prosjekt men hvorfor legger du ut screenshots av bilder i stedet for å legge ut selve bildet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 @hanzhe det var rett og slett bare en glipp! Trudde eg hadde klipt vekk den biten, men tydligvis ikkje 😳😩 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 @RF91 har vert på tanken med å skifte topppakning og ARP bolter, men som sagt så skal eg gå over motoren, så vi får se ka som dukker opp 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 (endret) Følger her, kjenner godt til denne bilen Skal sies, den 2.8 motoren jeg skaffet meg nylig er den motoren som denne kompressoren du har stod på. Har demontert endel på den motoren nå, og det ser ikke ut som den har tatt noe skade av kompressoren. Her er en salgstråd på den bilen som motoren/kompressoren stammer ifra: Har noen bilder av den blå 328'en din og, si ifra om jeg dele de her Endret Februar 22, 2017 av BjornarHS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 @BjornarHS det viste eg faktisk ikkje, gøy å se at du har litt deler derifrå også! 😋 Bare sleng inn noen bilder du! BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Ser ut som en veldig flott E36. Denne må du ta godt vare på - ikke mange igjen! Martin Engebø reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 De bildene jeg fant: Virkelig en pen farge dette når du får den i rette lyset! Planer om å lakkere motorrommet forresten? Jokkke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 @BjornarHS Motorrommet skal lakkes så fort som eg har mulighet for det! Håpa det vil se bra ut og passe resten av bilen 🤔🤔😏 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 Då kom snøen tilbake også.. 🖕🏻🖕🏻 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Lekker E36! Så strøken ut Martin Engebø reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Engebø Skrevet Februar 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2017 Hei igjen! Fekk gjort litt med bilen idag. Når eg kjøpte bilen virka det som alt var tipp topp, men dagen etter eg kjøpte bilen såg eg at den lak kjølevæske. Kontaktet då gamle eiger og fekk en ny radiator på døra av han! Så takk til han for å være så hjelpsom som han er! Så no har eg skifta radiator, alle slangane var tette så virka som om det var o-ringen som ligger mellom ekspansjonstanken og radiatoren som var gåen. Men skifta heile greia istede! Slenger med noken bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå