Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, AHellem skrev:

Kjedelig lorriz! Er alltid sånn at når man tror man er ferdig så er man bare nesten ferdig 😅

Angående den tomgangen så ville jeg sjekket følgende:

*måle bensintrykk med manometer, både med og uten vakuum koblet til trykkregulatoren for å utelukke den.

*kamsensor

*prøve med noen andre dyser.. Om de slever litt så kan jeg tenke meg det kan gi slikt utslag på noe vis 🤔

 

Svinghjulet var interessant forslag... Hvordan kan det gi symptomer som dette? Sa han noe om det?

Ordner seg for snille gutter !

Har skrevet innlegg ang lekkasjen. 

Ang ujevn gange skal jeg få sjekka det ut. Har lest på nettet ang tomgangsregulator, at biler kan gå litt dass/urent i begynnelsen, etter skifte/avkobling for rens og slikt, men at det regulerer seg etter en viss kjøretid etterpå. Får sjekke de enkle tingene først 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Ang tomgangen hadde jeg litt samme symptomer, at den hang litt å ikke datt ned som den skulle. Dette var dog m30 motor, der var det tps som var ute av kurs. Nå kjenner jeg ikke disse m50 motorene på samme vis som m30 men, du kan jo prøve å justere tps om mulig?

Ellers så gir jo tomgangsregulator noe samme symptomer men den har du rensa så det holdt... Evt få tatt en diagnose å sjekke feilkoder.

I følge Hellem så er det blitt skiftet tps, men husker ikke om det er snakk om ny eller brukt. Eller om det var ettermarked eller orginalt. Ang diagnose så vet jeg ikke om noen som har slikt gammelt utstyr. Kan jo høre med sulland her på hamar. Kan jo kanskje hende de har slikt gammelt utstyr liggende i støvet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

Kan eg blanda meg inn her med nåke so ikkje e relevant for nåken? :P Eg skulle gjerne visst lengden på den øvre radiatorslangen, altso frå der slangen "starta" ved vatnpumpa og bort til 90-graderen inn på radiatoren.

Angåande tomgangen din.. Du kjenne vel ikkje nåken so kunne tatt ein diagnose for deg?

Den slangen er på min ca 36 cm 👍

Nei jeg kjenner ingen i nærheten ihvertfall, som har diagnose. Er jeg heldig så kanskje sulland har noe slikt liggende å støve ned en eller annen plass 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Den slangen er på min ca 36 cm 👍

Nei jeg kjenner ingen i nærheten ihvertfall, som har diagnose. Er jeg heldig så kanskje sulland har noe slikt liggende å støve ned en eller annen plass 😂

Strøkent! Du e ein knupp :) 

Eg trur denne bilen blir jævla bra når du blir ferdig. Berre om å gjera å ikkje gapa over alt for mykje på ein gang, men heller ta ein og ein ting. Sjøl gjorde eg megatabben på E30'en min der eg begynte litt overalt på bilen samtidig. Resultatet var at eg aldri blei ferdig med nåke som helst og motivasjonen gjekk i dass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RF91 skrev:

Strøkent! Du e ein knupp :) 

Eg trur denne bilen blir jævla bra når du blir ferdig. Berre om å gjera å ikkje gapa over alt for mykje på ein gang, men heller ta ein og ein ting. Sjøl gjorde eg megatabben på E30'en min der eg begynte litt overalt på bilen samtidig. Resultatet var at eg aldri blei ferdig med nåke som helst og motivasjonen gjekk i dass :P

Bare hyggelig 😃

Nei jeg har en viss oversikt og en slik "todo-liste" 👍 Dette skal være et rullende prosjekt og fokus på en teknisk god bil som går greit  gjennom eu-kontroller. Skal ikke bli noen showbil dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da blei det å skru alt av og det levna liten tvil. Rimelig sikker nå at lekkasjen kom fra oljefilterhuset og fra slangen som går fra vanos og inn der. 

Så da fikk jeg jaggu rengjort skikkelig i det området også 👍 Nå blir det ny bestilling fra Koed, men da får det jaggu bli tett !! 🙏IMG_0234.thumb.JPG.ffc810d4b5b18fe0534d5806922ec2f5.JPG

Blei reint gitt 😃IMG_0235.thumb.JPG.375397a050e0dd902d477fb0aef6d709.JPG

Detta er ikke gummi lenger 😉 Hard som bakelitt og knakk bare heg såvidt rørte ved den 😂

IMG_0232.JPG

IMG_0233.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Bimmerlorris skrev:

 Nei det vet jeg ikke. 

Kan ikke justere TPS på disse...

TPS er ny og fungerte helt flott på min motor, brukte den bare kort tid.. Flyttet den over for å være sikker og ingen forskjell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva skjer ? Jo jeg har en mulig jordfeil en plass. Venstre ryggelys og høyre tåkebaklys lyser når jeg åpner bagasjelokket og slukker når jeg stenger igjen  

Forsøkte litt eliminasjonsteknikk. Så da jeg koblet av kontakten til sentrallåsen på låsekassen til baklokket, slukket disse lysene. Men da slukket også belysningen i bagasjerommet. 

Nå har jeg skrudd ut låsen fordi kontakten på låsekassa var slarkete. Så jeg bøyde den braketten som holder kontakten fast slik at kontakten nå sitter godt. Vet ikke om det har noe å bety, men nå sitter den godt og er ikke lenger slaskete i det minste. 

Så har jeg røsket ut alle ledningene fra lokket og fjerna teip som var påført i ettertid, sånn for å ta en titt og se etter brudd. Jeg har ikke funnet noe brudd enda, men det har vært folk på ferde her før og lappet sammen litt ledninger. Jeg fant et par ledninger der isolasjonen var sprekt opp og lå åpne, men vet ikke om det har vært i kontakt med noe gods. 

Så tenker jeg gjør rent litt og får bort limrester og deretter kjøper krympeteip/vulkteip og wrapper på nytt. 

Så har jeg gjort en ny bestilling på Koed:

Ny pakning til oljefilterhuset samt banjobolt og skiver til oljeslangen fra vanos som går innpå filterhuset, samt nye bolter. 

Jeg har også bestilt oring til peilepinnen samt lagt inn bud på 200 kr til ny (brukt) oljenivåsensor da jeg får mld i displayet på lavt oljenivå uten at det er tilfelle. Og nye muttere og oringer til denne. 

Jada så neida, blir visst ikke arbeidsledig når'n har gammal E34 😂

IMG_0257.JPG

IMG_0258.JPG

IMG_0259.PNG

Hva har vært tanken her mon tro ? IMG_0258.thumb.JPG.e4218d63def332e70e017f32ee74a3a2.JPG

Her er det skjøta en masse ledninger, men det ser stort sett bra ut. Kanskje allikevel åpne og se ?

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle ledningsreperasjoner,kan føre til mye rart uten tvil og feilen ligg er nok i noe av det bildene viser.

Ville og sett på koplingene på lyktene.

Jordfeil kan føre til mye kluss her og.

Ellers knallbra det du gjør men føler med deg angående tomgangsjuks osv.Det er til å bli syk av :(

Noe jeg ville gjort når du fikk bilen på veien er faktisk å kjøre endel med den.

Kan det være noe som henger i elektronikken på motoren?

Mange ganger forcmin del ,har ting gått seg til.

Og jeg tenker bare høyt iom dette er en bytte motor somxkanskje har stått lenge .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Gamle ledningsreperasjoner,kan føre til mye rart uten tvil og feilen ligg er nok i noe av det bildene viser.

Ville og sett på koplingene på lyktene.

Jordfeil kan føre til mye kluss her og.

Ellers knallbra det du gjør men føler med deg angående tomgangsjuks osv.Det er til å bli syk av :(

Noe jeg ville gjort når du fikk bilen på veien er faktisk å kjøre endel med den.

Kan det være noe som henger i elektronikken på motoren?

Mange ganger forcmin del ,har ting gått seg til.

Og jeg tenker bare høyt iom dette er en bytte motor somxkanskje har stått lenge .

Ja men er ikke så mye som åpenbarer seg som feil. Andreas fortalte meg at dette rare med ryggelyset og tåkebaklyset skjedde da han bytta bagasjelokket. Så det føler jeg burde eliminere feil i ledningsnettet FØR bagasjelokket 🤔 Det var jo sånn at ryggelyset og tåkebaklyset slukket da jeg koblet av kontakten til låsemekanismen til lokket. Så håper at feilen ligger i det området 🙏 

Ang baklyktene så er de DEPO. Og kontakten på høyre baklykt var helt løs. Men nå skal jeg få kjøpe tilbake baklyktene som satt på 535'n og de er orginale sorte Hella. Kan jo kaaaanskje være at feilen ligger den løse kontakta ? 

Ang fuskinga så er det jo lov å håpe at det bare er så enkelt som at bilen trenger å brukes litt. Leste faktisk noe om at tomgangsregulatorer trenger å "kjøres inn" etter å ha vært frakoblet. Men jeg får se hvordan det går når jeg får begynt å bruke den. 

Nå venter jeg på enda et par bestillinger fra Koed. Filterhuspakning og de tingene der, samt at jeg hadde glemt å kjøpe med alt tilbehøret til bakdemperene 🙈😂 Så når det er i hus, kan jeg begynne å se lyset i enden av tunellen 🙏 Begynner å bli dyr denne bilen nå 😖 Men steike, den burde bra teknisk 👍 Så fort alt er i orden blir det å ta turen bort til NAF og ta eu-kontroll. Krysse krysse fingra 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør gjøre ,er som sagt å kople av som du gjør av ledninger inn til koffertlokket.

Ta da ledning for ledning og kople på ,da finner du nok årsaken.

Depolyktene har jeg eid en gang og de fungerte perfekt da.

Angående koplingen bak på lykten,så er det typisk at de løsner etterhvert som årene går men en smal sak og fikse.:).

Forresten,røsk ut kontakta der den er løs på lykta ,kople på ting til bagasjerommet ,hvis ting virker da,da er det lykta :).

Ja denne blir bra uten tvil og sånn skal de være .

Jeg for min del har faktisk begynt å kjøre Service/olje og filterbytte etter Service indikator nå de siste årene.

Den har blitt såpass nå teknisk og motormessig at det er ikke noe problem.

Nullstilte alt ifjor sommer ,nå lyser den snart gult igjen og det stemmer med kjøremønsteret mitt.

Sånn ca 10000 på olje og filter.

Så nå følger jeg Bmw's indikator på dette og det er ikke dårlig på en 1992 med 300000 på teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sveigis skrev:

Det du bør gjøre ,er som sagt å kople av som du gjør av ledninger inn til koffertlokket.

Ta da ledning for ledning og kople på ,da finner du nok årsaken.

Depolyktene har jeg eid en gang og de fungerte perfekt da.

Angående koplingen bak på lykten,så er det typisk at de løsner etterhvert som årene går men en smal sak og fikse.:).

Forresten,røsk ut kontakta der den er løs på lykta ,kople på ting til bagasjerommet ,hvis ting virker da,da er det lykta :).

Ja denne blir bra uten tvil og sånn skal de være .

Jeg for min del har faktisk begynt å kjøre Service/olje og filterbytte etter Service indikator nå de siste årene.

Den har blitt såpass nå teknisk og motormessig at det er ikke noe problem.

Nullstilte alt ifjor sommer ,nå lyser den snart gult igjen og det stemmer med kjøremønsteret mitt.

Sånn ca 10000 på olje og filter.

Så nå følger jeg Bmw's indikator på dette og det er ikke dårlig på en 1992 med 300000 på teller :)

Ja det er lurt å gjøre. Kobling for kobling 👍 Men samtidig så er det noe med kontakten til låsemekanismen. Siden rygge og tåkebaklyset slukker når jeg tar av kontakten. 

Kult å ha en gammel bil som funker fjell mellom serviceintervallene 😃 Det tyder på godt stell 👍 Du får ha en flott søndag også får jeg håpe våren snart kommer til Hamar

🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyvaska ledninger 😂 

Er en del "åpne sår" her 🤔 Da mener jeg ikke de ledningene som er lodda her. Men en del andre ledninger som har sprekker i isolasjonen sin. 

Uansett, her blir det kløing i huggu dersom det ikke hjelper å isolere alt skikkelig. Har vondt for å tro at det er ledningsbrudd der ledningsklasene har ligget i fred og ro. Så håper inderlig at feilen ligger i noe av det som er lodda eller de andre ledningene som har hull i isoleringa 🙏

IMG_0261.JPG

IMG_0262.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...