Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg får gratulere deg her og Tore .:).

Her har du fått deg en grei bil som du kan ha det kos med .

Dessuten så er jo rusten tatt og jaggu var der litt og :).

Her MÅ du være nøye med å følge med.

Ta hver vår og fyll opp med tynnflytende ,så er du sikret .

Som sagt med litt tid her så får du en flott e34 .

Tilslutt Tore ,,

Nå forventer jeg faktisk at denne tråden blir fulgt opp fra din side .

Nå er det startet så mange BimmerLorris tråder som begynner kanonbra og fader ut i intet.:).

Så vær så snill nå og ikke glem vekk denne :).

Husk at all post ,er god post på  et forum.

Som jeg nevner hele tiden,er så mye gøyere med forum  posting på FB :).

Men jaggu glad jeg har FB og :).

Igjen gleder meg til fortsettelsen .

Tusen takk Jan 🙏

Uff ja Jan, jeg skjemmes over meg selv ang disse trådstartene som fader ut etterhvert. Jeg kan ikke love noe for fremtiden, men det står ikke på lysten å gi denne bilen en skikkelig sjanse 😉 

Nå har jeg kommet dit i egen prosess at jeg for første gang skal forsøke å utføre mye av fixen selv. Da mener jeg å utføre det mekaniske.

Nå har jeg observert Simon i aksjon i to år på Brocaten og selv har jeg bare vært håndtlanger 😜 Skal jeg kunne erverve meg noen mestringsfølelser innen mekk, så må jeg tro på at jeg kan klare det, og nå føler jeg at jeg skal gi det et tappert forsøk. Men Simon har lovet å være meg i ryggen og komme og hjelpe meg dersom jeg blir stående helt fast.

Ang rusta så er den store rustfixjobben grunnen til at jeg valgte å kjøpe den, samt at jeg har fulgt bilen til Andreas nesten hele veien og har hele tiden syntes den var så fin 😃

Ja planen er å gi den en behandling med sånn Fluid Film samt drukne kanalene i saueullsfett 😂 Dette skal være den eneste bilen min og brukes året rundt.

Siden jeg knapt kjører 10000 km i året og er nøøøøye med å vaske den vinterstid, er jeg ikke redd for at den skal ruste i stykker.

Så fort jeg får denne Eu-godkjent, skal E39'n selges. Men den skal få litt fix først den også sånn at det er lettere å få solgt den 👍

Så jeg håper og tror at det kan bli en bedre tråd denne gangen, spesielt dersom jeg får til en del mekking selv 🙏 Så dere får heie på meg og gi meg litt støtte, så kanskje det blir en skikkelig bil ut av denne 🙏

Skal forsøke å huske at all post er god post og jeg håper det blir noen som gidder å følge og som kan gi meg gode råd og vink 👍 Hvis ikke blir det maaas på facebook 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, viggo E34 skrev:

Er sikkert ikke store jobben om man vet hvordan man utbedrer flassing men jeg har ikke kunskaper på omerådet. Men nå skal vi holde oss til tråden hær. 

Blir bra dette lorris, så lenge man er litt føre var så koster det ikke skjorta å fårebygge rust heller ;) denne har nokk havnet i trygge hender ja :)

 

Snakker gjerne om flere temaer enn min egen bil så null stress Viggo 👍

Ja nå er mye av motivet mitt med denne bilen, å få den bra rett og slett. Så får kosmetikk komme i neste rekke 😉

Nei rustforebygging trenger ikke å koste skjorta. Alt som forhindrer skade av lakk er en fordel og der det evnt har begynt å komme litt, så reduserer og forebygger denne Fluid Filmen har jeg hørt. Så skal gi dette et forsøk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei litt rastløs og kjeda meg i gostolen i kveld, så da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne begynne med ett eller annet, så da falt valget på å starte med toppdekselet. Litt seint på kvelden å starte med å få den på bukker og begynne demontering av coilovers 😴 

Samboeren syntes sikkert det bare var toppers, for da kunne hun se litt på noen serier på netflix som hun er så glad i 😂 

Så etter en liten stund så var dekselet demontert. Fant først ikke skrallesettet mitt. Søkk borte 😖 Men får leite litt i rotet mitt 😜 Har heldigvis mer verktøy og til toppdeksel bruker jeg liten skralle uansett. Så nå har jeg en liten ting gjort ihvertfall. 

Må si det var møkkete under der i forhold til hvordan det var under lokket til Brocaten til samboen. Der var det gullende rent husker jeg. 

Det var bøtter med pakningsguffe 😖 Skjønner ikke vitsen med å kline på sånne mengder ? Var jo nesten ikke noen vits med pakning 😂 

Har bestilt pakning og masse annet stæsj som jeg gleder meg til å få 😃 Bla pansermatte. Det mangler av en eller annen grunn, i likhet med dekslene foran baksiden av frontlyktene. 

De ringte meg plutselig fra jobben midt i mekkinga mi og lurte på om jeg kunne komme på jobb i morra tidlig. Det var litt strek i regninga, så da ble jeg bare nødt til å nøye meg med å få av toppdekslet. Er jo nødt til å ha skjønnhetssøvnen min, så gammal som jeg har blitt 😖 Ja ja, da er jeg ihvertfall i gang med prosjekt Lorriz 525i 👍

IMG_9813.JPG

IMG_9814.JPG

IMG_9815.JPG

IMG_9817.JPG

IMG_9818.JPG

IMG_9819.JPG

IMG_9820.JPG

IMG_9821.JPG

IMG_9822.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NeonMuffler skrev:

blir bra dette, alltid morro med prosjektråder som dette, litt lettere enn å følge med alle på facebook :)

Takk takk Christian 🙏 Det er med nerver og angst at jeg har begynt å si høyt offentlig at jeg skal forsøke å gjøre saker og mekaniske ting selv nå 🙈 Jeg har jo hele tiden fått hjelp av kompis Simon til å skru for meg på bila våres. Men én gang må jeg begynne å prøve selv. Har uansett Simon i ryggen og han kommer til å komme ned og hjelpe meg dersom jeg står bom fast 👍 

Men spør deg om noe jeg lurer på; kan jeg trygt bruke sånn vanlig sparkelspade til å fjerne pakningsrester på toppen før jeg legger på den nye toppdekselpakningen ? Hva slags middel som kan kjøpes på bilextra eller menonomen duger som pakningssement sammen med den nye toppdekselpakningen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut nedi toppen og vanosklumpen er full av dritt. Her må det ha vært elendig dårlig med oljeskift eller feil type olje kanskje ? Noen tips til bra rengjøring før jeg monterer ny toppdekselpakning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skrape med kniv og sparkelspade ja, men bare ta det rolig siden det ikke skal mye til for å lage hakk i alu toppen:) jeg pleide skrape med kniv, så bruke en grov pusseklut sammen med bremserens, da blir det strøkent. nye pakninga trenger ikke noe guff når du setter sammen:) blir tett og fint sålenge det er rent når du setter det sammen. skal du rensa vanosen så må du ta oljeskift etterpå, ettersom det lett havner dritt nedi motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, NeonMuffler skrev:

kan skrape med kniv og sparkelspade ja, men bare ta det rolig siden det ikke skal mye til for å lage hakk i alu toppen:) jeg pleide skrape med kniv, så bruke en grov pusseklut sammen med bremserens, da blir det strøkent. nye pakninga trenger ikke noe guff når du setter sammen:) blir tett og fint sålenge det er rent når du setter det sammen. skal du rensa vanosen så må du ta oljeskift etterpå, ettersom det lett havner dritt nedi motoren

Takk for svar 🙏 Ang vanosen så har jeg ikke tenkt å åpne noe og rense. Ser bare at det var jævlig møkkete rundt vanos. Tenkte bare å få no tips til rengjøring før jeg legger på toppdekslet igjen. Håper jeg slipper noe tull med vanosen da 🙏 Er ikke så lysten på å overhale den 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Takk for svar 🙏 Ang vanosen så har jeg ikke tenkt å åpne noe og rense. Ser bare at det var jævlig møkkete rundt vanos. Tenkte bare å få no tips til rengjøring før jeg legger på toppdekslet igjen. Håper jeg slipper noe tull med vanosen da 🙏 Er ikke så lysten på å overhale den 🙈

 

IMG_9817.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidenes beste garasje og arbeidsforhold folkens 😂

Men uansett, hadde vært verre å ikke ha noe 😉 26kvm plastgarasje er verkstedet mitt. Tak over hue og jaggu et par arbeidsbenker au 💪 En start 😉 Det er plass til å tre jekken innunder og jekke opp fra begge sider, så da får jeg gjort det jeg skal 😃

Slenger ut noen bilder. 

Han som skifta toppdekselpakning på denne bilen sist, var usedvanlig glad i pakningsement 😂 Det tøyt ut i alle retninger og haugen på bildet sier mer enn tusen ord 😂

Det skal bli bra med ny pakning gitt ✌️ 

 

IMG_9827.JPG

IMG_9831.JPG

IMG_9832.JPG

IMG_9833.JPG

IMG_9834.JPG

IMG_9835.JPG

IMG_9836.JPG

IMG_9837.JPG

IMG_9838.JPG

IMG_9839.JPG

IMG_9840.JPG

IMG_9841.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da minste en garasje noe jeg ikke har.

Nå husker jeg ikke helt hva motorfeilen din gikk ut på men du tror ikke at motorfjusk osv har noe og si mtp oljemengde osv nede i pluggene?

Vet jeg hadde en Calibra Turbo som oppførte seg som en nyparret kenguru,den jukset,jhoppet ,tungstartet og osv.

Med en kraftig rengjøring nede i pluggene,ny dekselpakning og plugger,gikk den sømløst i 4 år :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sveigis skrev:

Du har da minste en garasje noe jeg ikke har.

Nå husker jeg ikke helt hva motorfeilen din gikk ut på men du tror ikke at motorfjusk osv har noe og si mtp oljemengde osv nede i pluggene?

Vet jeg hadde en Calibra Turbo som oppførte seg som en nyparret kenguru,den jukset,jhoppet ,tungstartet og osv.

Med en kraftig rengjøring nede i pluggene,ny dekselpakning og plugger,gikk den sømløst i 4 år :).

 

Ja, jeg har da tak over hue og det er jeg glad for. Er trangt der, men det bør gå greit å skvise jekken innunder sånn at jeg får den på bukker. Da skal den få nye fjører og dempere. Simon kompis har sagt han har fjørbein liggende så da blir det bra 😃 Tror jeg skal forsøke supersport sine 50/30mm fjører kombinert med kvalitetsdempere. 

Ang olje i plugghulla, så kan det kanskje ha en årsakt til dårlig gange i det at det ligger olje langt opp i der 🙈 Du beskriver like symptomer. Bilen går godt i vanlig landvegskjøring, men oppfører seg underlig når den skal ned i turtall og fyker til værs i turtall når man starter den kald. Nå får jeg se når toppdekselpakninga kommer, og jeg får på den og tørka vekk all olja i pluggrommet. (Er litt olje nedi de andre hullene også men ikke så mye) om det blir noe bedring da 🙏

Det er spennende dette her Jan 😃 Tore fikser selv for første gang 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...