Gå til innhold

Anbefalte innlegg

DIY for å oppdatere firmware CIC selv .
 
anywone ?
 
Biler laget før 03/2010 med original firmware (ingen oppdatering siden man kjøpte bilen), trenger CIC firmware oppdatert. Kan dette gjøres selv ? med feks : INPA (v5.50) EDIABAS (v7.3.2) NCS Expert (v4.0.3) WinKFP (v5.3.2)Toolset32 (v4.0.4) ISTA-D RHEINGOLD (v3.50.10) ISTA-P RHEINGOLD (v3.55.0.300)
Prod.date 2009-01-19
WBAUW71080A601669
S609 Navigation system Professional
320XD OL E91 LCI
ECE BMWGroup 101092.12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha Icom for å gjøre dette.

2 minutter siden, tthuns skrev:

Du kan bare laste den inn med USB. 

Nei, det kan man ikke. Det du tenker på oppdaterer mobilstøtten i bilens bluetooth-modul, og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du for og oppdatere kartet?

Jeg har en 03/2009 BMW 320xdat. Hvor jeg trodde at bilen aldri hadde vært oppdatert. Likevell lasta jeg inn kartet på en USB og putta inn i portet i hanskrommet. Tenkte at han ikke ville reagere, men det gjorde den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Eivind320x skrev:

ISTA P kan brukes til og oppdatere Firmwire, uten at jeg har gjort dette.

takk

13 minutter siden, Eivind320x skrev:

Tenker du for og oppdatere kartet?

Jeg har en 03/2009 BMW 320xdat. Hvor jeg trodde at bilen aldri hadde vært oppdatert. Likevell lasta jeg inn kartet på en USB og putta inn i portet i hanskrommet. Tenkte at han ikke ville reagere, men det gjorde den.

 

 

Har ikke kjøpt kart og kode ennå , men kan risikere å måtte skaffe kart på 3x DVD ja. pga gammel firmware

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er såpass ny at det mest sannsynlig vil gå greit med USB. Kartene finner man gratis rundtom, så det er bare å teste. Trenger ikke kode for å finne ut om det går eller ikke.

Om du likevel skulle finne på å oppdatere firmware, så for all del ikke gjør dette med USB-kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, awt skrev:

Du må ha Icom for å gjøre dette.

Nei, det kan man ikke. Det du tenker på oppdaterer mobilstøtten i bilens bluetooth-modul, og ingenting annet.

 

3 minutter siden, awt skrev:

Bilen er såpass ny at det mest sannsynlig vil gå greit med USB. Kartene finner man gratis rundtom, så det er bare å teste. Trenger ikke kode for å finne ut om det går eller ikke.

Om du likevel skulle finne på å oppdatere firmware, så for all del ikke gjør dette med USB-kabel.

Takk for svar , da skal jeg ikke prøve , siden jeg ikke har icom :)

2017/2 kart har jeg ikke funnet for nedlastning, men kan jo prøve med et eldre bare for å sjekke  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøper du koden. Husk og ha Chassinummeret klart når du skal bestiller. Du vil få koden tilstendt på e-post.

https://bmwnavipro.com/shop/bmw-cic-navi-updates/bmw-fsc-unlock-code/

Last ned filene og legg de på minnepenna, så tester du den i bilen før du kjøper koden. Fungerer det, så vil bilen bare spørre etter FSC koden ;) Husk at du benytter deg av USB porten i hanskerommet. 

Det vil ta ca 45 minutter og laste inn kartet.

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...