Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, awt skrev:

Bilen er såpass ny at det mest sannsynlig vil gå greit med USB. Kartene finner man gratis rundtom, så det er bare å teste. Trenger ikke kode for å finne ut om det går eller ikke.

Om du likevel skulle finne på å oppdatere firmware, så for all del ikke gjør dette med USB-kabel.

Så ikke med ISTA på PC via OBD ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke programmet som er problemet, men overføringen. Skal man gjøre dette via USB og OBD går det nærmere et døgn (mest sannsynlig vil det stoppe opp lenge før det er kommet så langt, og da sitter du med en defekt CIC).

Du trenger bare West-kartet forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Det er ikke programmet som er problemet, men overføringen. Skal man gjøre dette via USB og OBD går det nærmere et døgn (mest sannsynlig vil det stoppe opp lenge før det er kommet så langt, og da sitter du med en defekt CIC).

Du trenger bare West-kartet forresten.

Da skjønner jeg hvorfor ja .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg spurte BMW her oppe hva de skulle ha for oppdatering av firmware, fikk jeg til svar at de normalt sett tok en arbeidstime. Så det er ikke vits og risikere krasj til den prisen. Også trenger du en lader til ca 6-8000kr som klarer og levere nok strøm til bilen. 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eivind320x skrev:

Da jeg spurte BMW her oppe hva de skulle ha for oppdatering av firmware, fikk jeg til svar at de normalt sett tok en arbeidstime. Så det er ikke vits og risikere krasj til den prisen. Også trenger du en lader til ca 6-8000kr som klarer og levere nok strøm til bilen. 

Enig i den . Såpass til lader ,😁.  Firmware ligg eg unna . Takk for svar 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å ta en firmware-oppdatering hos BMW er at man får automatisk nyeste firmware, noe som igjen gjør at det blir mye mer styr (og dyrere) om man ønsker f.eks. BMW Apps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.3.2017 at 19.32, Eivind320x skrev:

Tenker du for og oppdatere kartet?

Jeg har en 03/2009 BMW 320xdat. Hvor jeg trodde at bilen aldri hadde vært oppdatert. Likevell lasta jeg inn kartet på en USB og putta inn i portet i hanskrommet. Tenkte at han ikke ville reagere, men det gjorde den.

 

 

Fungerte på min også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...