bmwe91 Skrevet Mars 23, 2017 Skrevet Mars 23, 2017 Hadde oppe panseret på min 2006 modell 320 d. Og oppdaget en del olje svetting fra turboslanger. Det var såpass mye fra den nederste at bunn dekselet også har blitt tilgriset.Kikka litt på veivhus filteret og der var det spor av rimelig fersk og "fuktig" olje. Jeg mistenker tett veivhus ventilasjon, men jeg lurer på om det kan være andre ting en filteret som går seg tett på disse bilene, siden det ikke er så fryktelig lenge siden dette ble byttett. Noe som har erfaringer med lignende problem?
Reef89 Skrevet Mars 23, 2017 Skrevet Mars 23, 2017 De sies at veivhusventilasjon bør skiftes på hver vanlig oljeskift. Altså da alt av slanger også, som det alltid skal.
Otis Skrevet Mars 23, 2017 Skrevet Mars 23, 2017 Nåja Reef89, mer hvert 3. oljeskift tror jeg vi sier. Reef89 reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet Mars 23, 2017 Skrevet Mars 23, 2017 2 timer siden, Otis skrev: Nåja Reef89, mer hvert 3. oljeskift tror jeg vi sier. Joda, men det sies mye forskjellig rundtom. Otis reagerte på dette 1
bmwe91 Skrevet Mars 23, 2017 Forfatter Skrevet Mars 23, 2017 Er hvert tredje oljeskift jeg har hørt. Bilen har gått drøye 50 k siden sist jeg bytta det. Hadde jo trodd det skulle gå greit, men jeg bytta ikke slangene da. Visste ikke at de måtte byttes,
Otis Skrevet Mars 23, 2017 Skrevet Mars 23, 2017 Jeg mener at det ikke er noen slanger på diesel som tilhører vhv.
bmwe91 Skrevet Mars 23, 2017 Forfatter Skrevet Mars 23, 2017 Okei, da er jo saken grei. Da er det vel bare til å bestille inn delene og ta full service på den, selv om det egentlig er noen km igjen til den egentlig skal tas. Kjøpte veivhusfilter på Mekonomen sist gang. Burde jeg heller godt for et originalt et eller er mekonomen godt nok? Spoiler
KimLoko Skrevet Mars 23, 2017 Skrevet Mars 23, 2017 Har du det "lorull" filteret eller den oppgraderte typen?
bmwe91 Skrevet Mars 24, 2017 Forfatter Skrevet Mars 24, 2017 Husker ikke, men tror det var den oppgraderte typen. Har bestilt originalt hos gs nå så da blir det vel bra.
Mons1 Skrevet Mars 26, 2017 Skrevet Mars 26, 2017 On 23.3.2017 at 7.08, bmwe91 skrev: Hadde oppe panseret på min 2006 modell 320 d. Og oppdaget en del olje svetting fra turboslanger. Det var såpass mye fra den nederste at bunn dekselet også har blitt tilgriset.Kikka litt på veivhus filteret og der var det spor av rimelig fersk og "fuktig" olje. Jeg mistenker tett veivhus ventilasjon, men jeg lurer på om det kan være andre ting en filteret som går seg tett på disse bilene, siden det ikke er så fryktelig lenge siden dette ble byttett. Noe som har erfaringer med lignende problem? 2006mod? Har denne fortsatt 150hk? Eller er det en 163hk? 150hk har motor M47TUD20, mens 163hk har motor N47. På N47 så vet jeg rett og slett ikke hvor veivhusventilasjonsfilteret er. På den eldre M47, så står den rett oppå toppen og er superenkelt å bytte. VV-filteret byttes hver 3 oljeskift hvis man bytter på hver 10000km. Anbefaler det. Kjører man LL-olje og 25000km intervaller, ja da bør man skifte VV-filteret hver gang. Oppdages oljelekkasje, så anbefaler jeg at man får skiftet slangene.
mspec Skrevet Mars 27, 2017 Skrevet Mars 27, 2017 Det er vell ikke N47 på en 06 320d, heter ikke den M47TU2D20 ?
Stianvik Skrevet Mars 28, 2017 Skrevet Mars 28, 2017 M47 i 06, N47 kom i 07. Har selv en 07 M47. Det er en 163hk som originalt er strupet til 150hk pga hk avgift.
bmwe91 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Skrevet April 5, 2017 Jeg har en M47 motor med 163 hester. Har pleid å bytte oljen etter rundt 15-20 000 km. Intervallet på min er 30 000, men har aldri vert i nærheten av det. Filteret var ikke noe problem å bytte, og jeg har gjort det før for ca 50 k siden.
Daniel80 Skrevet April 5, 2017 Skrevet April 5, 2017 Jeg ville ihvertfall ikke kjørt en meter med bilen hvis veivhusventilasjons filteret er tett. Tett filter er som å be om turbo havari!
bmwe91 Skrevet April 5, 2017 Forfatter Skrevet April 5, 2017 3 timer siden, Daniel80 skrev: Jeg ville ihvertfall ikke kjørt en meter med bilen hvis veivhusventilasjons filteret er tett. Tett filter er som å be om turbo havari! Det er jeg fullt klar over, tok full service på den forrige uke og bytta blant annet veivhus filteret. Tok også motorvask på bilen, og etter en ukes kjøring er det fortsatt tørt og fint i motorrommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå