Gå til innhold

Fotmodul FRM e87


tommyf
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, får ikke kommunikasjon med fotmodulen FRM3 i en 2010 e87 ( er vel da likt som e90..). Er det noen som vet om man da kan teste en brukt fra annen bil?

 Ville gjerne fått bekreftet at det var den. Har sjekket at den har + på inngangene.

Endret av tommyf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på forumet her. Står litt om det problemet i flere tråder. Har selv hatt problemet, og det er mulig å gjøre noe med det, men da må du trolig sende modulen til noen som har riktig verktøy.

Er det annet ved bilen som ikke fungerer? FRM modulen styrer jo blant annet lys, samt snakker med flere andre moduler som kan bli påvirket. På min bil ble lys satt i "nødmodus", samt at sentrallåsen ikke fungerte lenger ++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎17‎.‎04‎.‎2017 at 20.10, tommyf skrev:

Ja, flere ting som ikke virker (lys står på og blinklys virker ikke, den tror førerdør står åpen...). Men den er på en måte låst. Får ikke kommunikasjon med den. Takk for tips. Jeg skal søke litt.

Kan nesten garantere at det er FRM modulen. Koble av batteriet, så får du slukket lys osv om det skulle være et problem. Jeg måtte bruke nøkkel i døra for å låse bilen. Hvilken modul har du, FRM 3...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har FRM3R som det står på modulen. Har fått endel info av minim nå og forstår at det kreves endel datakunnskap jeg ikke har.

Jeg har koblet av batteriet og prøvd restarte modulen flere ganger. Var å kjøpte meg ICOM, ISTA, ++ i går men den klarer ikke starte opp igjen denne modulen. Tror nok jeg må ha hjelp her eller kjøpe ny modul ( er veldig irriternde å ikke få det til..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor forhørte du deg angående garantien?

Står det noe mer enn FRMR på den, ikke noe sånt som LCM, AHL eller MAX BROSE etter FRM. Det sier noe om hvilke funksjoner som modulen har bygd inn, og hva du trenger å få tak i.

Jeg kjøpte meg en FRM3 max brose, eller hva den nå het på Ebay. Dette er typen med mest utstyr. Gjør ikke noe å kjøpe en modul med mer utstyrsnivå, men ikke kjøp en med mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maggi1810 skrev:

Hvor forhørte du deg angående garantien?

Står det noe mer enn FRMR på den, ikke noe sånt som LCM, AHL eller MAX BROSE etter FRM. Det sier noe om hvilke funksjoner som modulen har bygd inn, og hva du trenger å få tak i.

Jeg kjøpte meg en FRM3 max brose, eller hva den nå het på Ebay. Dette er typen med mest utstyr. Gjør ikke noe å kjøpe en modul med mer utstyrsnivå, men ikke kjøp en med mindre.

Sjekket med Bilsalongen Skien. De la inn men fikk negativt på garanti på denne.

Hva mener du. kan du kjøpe en annen brukt og så code den?

20170415_142853.thumb.jpg.175625d9a0c5e771ad12553a06aaa7a8.jpg

Endret av tommyf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk resatt frm modulen til Jentungens e87 2010mod med tool32. det var venstre hovedlys (bi-xenon) som ikke virket etter kondens i lykt. byttet pære og ballast men frm modulen gav fremdeles ikke sprnning til lykt prøvde tool32 og filen frm87 og det virket som den kommuniserte men fikk ikke resatt 0x02 (venstre nærlys) prøvde filen frm3 da ville programet ikke kommunisere i hele tatt prøvde da frm70 da fikk jeg resatt frontlyset slik at det virker igjen. har ikke sett på hennes frm modul hvilken modell det er men det kan vel være forskjellig alt etter utstyrsnivå på bil. Hennes bil har nav og soltak og el innsving av sidespeil og inv.lyspakke men ikke regnsensor og lysautomatikk (kjørelysautomatikk) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 1 month later...

Når man jobber med FRM modulen er det viktigt og sjekke hvilken modul det er. Om Det er en FRM87 (FRM1) FRM70 (FRM3) osv Hvis man bruker tool32 til og resette modulen og man har valgt feil kan modulen få en Bootloop error. Som for folk flest er "bricked" og man må ut med modulen og lodde inn en Reset jumper som sletter all koding på EEPROM chippene. 

Check twice, fix once...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...