Gå til innhold

E39 530i Touring Prosjekt


walter
 Share

Anbefalte innlegg

En grundig vask etter en lang tur sist helg, 

Overasket over hvor godt supersport understellet er på lang. Ligger godt på både motorveien og svingete veier! Grei komfort i dem samt sportslig. Desverre mistenker jeg en defekt belg som jeg nettopp byttet. Så det er planen å få sjekket! 

Byttet ny ekspansjonstank rett før turen, egentlig greit at den røk før avreisen og ikke på turen! samt nye lufteskruer hvor disse tok kvelden under lufting av systemet. 

IMG_5746.thumb.JPG.bb74d9964f95ed18703516737a85bb35.JPGIMG_5833.thumb.JPG.2b4574f0d57401e2eb01b3a12265c9d6.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin bil å riktig motor :)

Bruker din på mila ved blanda kjøring (til fra jobb å sånn) føler min aldri går under 1l hahahaha men føler den ikke er helt på topp for tiden :(

Keep up the good work!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! @sh0xx Veldig fornøyd med kombinasjonen :) 

Jeg ligger vell på rundt en liter jeg og, og så nedpå 8,8 til 9,5 på lang kjøring. 

Jeg vet jeg har en kamsensor feil, om det er eksos eller på innsuget, det vet jeg ikke. Men om det har noe betydning på forbruket er jeg usikker på. Føler ivertfall det!

Endret av walter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk engang tips om at kam og veivsensorer bør byttes som slitedeler etter 80 til 100.000km Slitte sensorer gir latere motor og høyere forbruk. Selv opplever dette nå på E34 525 Går litt tregt og bruker mye J opplever også små kutt. Byttet veivsensor for 2000 siden og da var den pigg og fin i en periode. Tror j tar en sjanse og bytter kamsensor på gefûlen. Skal bytte "briller" og toppdekselpakning og da tar j kamsensor i samme rennet.

Litt flere bilder tåler vi at du legger ut:-) P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pedro skrev:

Fikk engang tips om at kam og veivsensorer bør byttes som slitedeler etter 80 til 100.000km Slitte sensorer gir latere motor og høyere forbruk. Selv opplever dette nå på E34 525 Går litt tregt og bruker mye J opplever også små kutt. Byttet veivsensor for 2000 siden og da var den pigg og fin i en periode. Tror j tar en sjanse og bytter kamsensor på gefûlen. Skal bytte "briller" og toppdekselpakning og da tar j kamsensor i samme rennet.

Litt flere bilder tåler vi at du legger ut:-) P

Veldig greit å ta å bytte det meste i samme slengen :)

Notert! :) Vært mye jobb og bilen har igrunn stått hele uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte lakkeringen på fredag. :) Fikk bedskjed at det nye speilsettet kan hentes  i uken :D Skal bli digg å montere dem på bilen:lol: 

Det å få vekk de gamle som har tatt kveld, skal bli godt! Før og etter bilder kommer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat en tur retur Oslo og ser forbruksnåla opp til høyre og tanknåla detter ned til venstre Tror j ligger på ett forbruk på halvannen nå Med de prisene på bensin som er nå tror jeg at ett sensorbytte blir billig. Får ta en liten pristest:-) Nå må vi få noen sommerbilder av bilen med nye speil. Innfellbare eller vanlig Mine Innfellbare irret i filler Uforståelig med den kjipe alulegeringen eller hva det er i speilene. Det virker som om speilene på BMW er spesielt utsatt for irr.  Mine ble lite felt inn og de satte seg. Bør kanskje sprayes med noe en gang i mellom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var innfellbare m speil montert :D 

IMG_5883.thumb.JPG.a3bc51ae9f49c8d5401e7404a3f2f2b4.JPG

de gamle var full i "Irr" 

pluss at blending funksjonen var ødelagt. 

Hadde en kontakt ledig etter montering no (lilla) som jeg regner med har noe med den blendingen 

 IMG_5881.thumb.JPG.8644c846af65e7d271868e435e3b3c9c.JPG

Satser på å ta med meg speilrefleks kameraet i helgen for å ta noen bilder :) 

bør også få på noen skikkelige sommersko no etter vært, har noen på hånden, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, DanielStance skrev:

Tøft med M speil :D Syns det ser litt snålt ut den måten de feller seg inn på men det er jo ikke der de skal stå mest haha :P

Kommer seg, små detaljer er viktig.  ;) Ble invistert i nye innstigs lister i dag og ifra eBay :P håper de er så bra som bildene viste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, walter skrev:

Kommer seg, små detaljer er viktig.  ;) Ble invistert i nye innstigs lister i dag og ifra eBay :P håper de er så bra som bildene viste! 

Ja det hjelper mye på helheten :) Hvilke lister da? :P Eller er det hemmelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, DanielStance skrev:

Ja det hjelper mye på helheten :) Hvilke lister da? :P Eller er det hemmelig?

Kom over noen rimelige M-Lister. Har sett på helt standar med BMW logo og, men tror det gjør seg med dem som kommer i posten no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering 👌🏼😃 

Hentet ny eksos kam, luft filter og pollen filtre.

Fikk også en lapp i postkassen der det stod at bakpotten var kommet.

IMG_5895.thumb.JPG.851189a0d4597ebc4e798f6cb20ac886.JPGIMG_5894.thumb.JPG.b6733c3a2fcf42341b4f275f26442354.JPGIMG_5896.thumb.JPG.15c6bdd8208b36df9591464a79172bf3.JPG

Greide å huske å handle inn de deksel proppene og :D 

IMG_5897.thumb.JPG.f49c88c79c0d9543f3960631debe64ec.JPG

bærearm, knirkeforing og simmer ringer til motor og gir.

 

ut med Biltema og inn med det nye

IMG_5900.thumb.JPG.b8c8284aec2bbfbc41408e1b2466d28c.JPG

IMG_5901.thumb.JPG.12a4f4ce69235c61f77a39f4d714592e.JPG

Syntes det luftfilteret så litt "tett" ut, med tanke på den ytterste delen som var svamp aktig.

 

Fikk montert eksosen og

IMG_5907.thumb.JPG.a572e45ea192d2d54836876aa0615830.JPGIMG_5915.thumb.JPG.cd94ecb7a5bac3d51bb313467079ef27.JPG

Ble meget fornøyd :) 

hadde meg en liten kjøretur for å teste ut dette.

Lydmessig var det helt perfekt innvendig i bilen. Og veldig fornøyd ved pådrag og i tunell.

IMG_5910.thumb.JPG.66b5ff7d343bedf10fdbbfcc880b1e23.JPG

 

Endret av walter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...