Evopower Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Om du går for 225 dekk på 8,5" felg, så velg noe som har felgbeskyttelse. Da beskytter det kanten på felgen. 235 dekk flusher helt rett med felgkanten. Men som det nevnes, et 225 michelin kan være like bredt som et annet 235 dekk. 235 er mye brukt og en standard dekkdim på msport bmw modeller, men jeg ville vurdert 225 kun for enda mer komfort snakker da om framhjula. Bak kan du godt gå 2 nr opp til 245 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Tror ikke man merker nevneverdig forskjell på 225 og 235. Det er mye større forskjell på forskjellige dekkmerker enn størrelsen i seg selv. En annen ting er at det er xDrive her, så da bør man heller velge 255 bak (om man har 225 foran), da dette gir mye mindre forskjell i rulleomkrets. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aroesok Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Så hvis jeg hadde kjørt med 8,5x19" 235/45 foran og 255/40 bak, så ville det i utgangspunktet vært et greit oppsett? Er det snakk om forskjellen mellom himmel og jord her med tanke på endret komfort- og støynivå, kontra det jeg bruker i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Om du skal ha like felger bør du også ha like dekk. Det er først når du har bredere felg bak du bør ha bredere dekk bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aroesok Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Hvor stor ville forskjellen vært mellom 8,5 og 9 bak, hvis jeg har 8,5 foran da? Med tanke på bedre veigrep/kjøreegenskaper som du nevnte tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 2, 2017 Share Skrevet Mai 2, 2017 Helt ærlig så tviler jeg på du merker noe særlig forskjell, men det ser jo litt bedre ut da. Tror det forøvrig er enklere å finne 8,5" og 9,5". Jeg ville også hatt 265/40 bak, da det gir tilnærmet lik rulleomkrets som 235/45. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aroesok Skrevet Mai 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2017 Har også troen på at det ser ganske mye bedre ut Jeg får nok begynne med å finne de riktige felgene i første omgang, så kan jeg bekymre meg over dekkdimensjonene senere. Har da skjønt at å gå opp fra 7" til 8,5" foran og 9,5" bak ikke burde være noe problem? Hvor stor kan differansen være på navet på felgen kontra original navet før jeg må tilføre navringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet Mai 12, 2017 Share Skrevet Mai 12, 2017 On 2.5.2017 at 0:00 PM, awt said: Ja, den er minimal. Husk at et dekkmerke også kan være bredere enn et annet, selv med samme spesifikasjoner. Så et 225 Michelin-dekk (som er kjent som brede dekk) er normalt bredere enn et 235 Nankang-dekk (som er kjent som smale dekk). Går man opp på felgstørrelse må du gå ned på profil, slik at rulleomkretsen på hjulet blir noenlunde den samme. Her kan man som @Evopower nevner ikke gå over 5% forskjell fra originalt, men man bør nok forsøke å holde seg mest mulig i nærheten av original rulleomkrets. Ellers kan du leke deg litt her, og da ser du at f.eks. 225/45-19 gir minimal forskjell i rulleomkrets. I tillegg mener jeg at dette er en dimensjon som fint kan kjøres med uten at det går nevneverdig utover comforten. Nyeste 3-serie (F30) blir f.eks. levert med 225/40-19 originalt fra fabrikk, som er en mindre profil. Støtter dekk i 225/45 og enten 18 eller 19 tommers. Har kjørt 225/45/18 vinterstid. Veldig behagelig å kjøre med. aroesok reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå