Vegard96 Skrevet Mai 11, 2017 Skrevet Mai 11, 2017 (endret) heisann,da har jeg kjøpt meg nytt prosjekt ,dette ble da en e30 som er ganske så kjent i bmw miljøet. tidligere bremset over 730hk på hjul gammle bilen til moonshiners racing . kjøpte bilen med mistanke om gåen topp pakning for en billig penge så nå er ny topp pakning bestilt å det skall taes en full gjennom gang av diverse. før bilen blir skrudd sammens igjen håper noen som har kjennskap til bilen kan være så vennelig å skrive på denne tråden det hadde vert gøy med en oversikt om hva som er gjort med denne bilen opp igjennom årene . Endret Januar 20, 2021 av putefaen1 Hawkon88 reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mai 12, 2017 Forfatter Skrevet Mai 12, 2017 liten update i dag å da. ser hva som blir prioritert når man har bursdag vertfall toppen er snart av mangler bare en 12 kant kopp for å løsne arp boltene i toppen så er toppen på vei av har åsså fått bestilt ny pakkning fra PPF i dag .
Vegard96 Skrevet Mai 12, 2017 Forfatter Skrevet Mai 12, 2017 da var toppen av .grunnen til at topp pakningen hadde gått i første omgang var at det hadde blitt byttet radiator til en alu radiator men denne hadde feil vei på rør tutene ut fra radiatoren slik at sugesiden på vann pumpa var øverst på radiatoren å ut fra termostathuset var nederst på radiatoren . dette er nå sveiset om slik at det skall være som normalt igjen åsså var ikke arp boltene taitet slik det skall være så disse var løs. topp pakningen ble tatt av å inspisert å da fant jeg åsså ut at det hadde blitt lekasje på sylinder 1å2 åsså hadde dem klart å justert kammene uten å klarere stempel å ventil klaring så disse hadde tørsthet verandre heldigvis så hadde ingen av delene fått noe spessielt skade av det så da blir det bare å måle div klaringer å en grundig vask å sette sammen igjen. har åsså flidd rent i gjenge partier i blokka til arp boltene slik at det ikke ligger dritt å gammelt fett i gjenge partiene Hawkon88 reagerte på dette 1
tommyheimberg Skrevet Mai 13, 2017 Skrevet Mai 13, 2017 grom bil!:-)) kommer til og følge med her😊. Flaks ingenting var skadet etter att ventilene hadde vert nedi!:-)
Vegard96 Skrevet Mai 14, 2017 Forfatter Skrevet Mai 14, 2017 ja hadde veldig flaks var til en kompis i går å timet reg reima på audien hannes siden den hadde hoppet over noen hakk. men han hadde ikke vert like heldig innsug ventil på alle 4 sylindrene hadde takket for seg der gitt når vi tok av toppen å sjekket har fått lakkert litt småtteri mens man venter på deler skall lakkere catch tank å innsug åsså tror jeg . har åsså fått tappa av oljen som var full i vann etter topp pakninga røyk ny 10w60 olje skal på når motoren blir sammen satt igjen . for å flushe igjennom systemmet gått før det blir å ta enda et olje skift fxslin reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mai 14, 2017 Forfatter Skrevet Mai 14, 2017 (endret) fant en gammel tråd på bimmers, med fult av bilder under oppbygging . så dette var litt spennende å følge med på det sto da en precision 67 billett turbo på da å 1680cc dyser , når det vart benket 730hk på hjul på 1,6 bar. nå står det en mindre borg warner turbo på å RC 1000cc dyser planen er å sette på en større turbo som jeg har handlet til det andre prosjekte jeg har men denne er en borgwarner som er beregnet for 800whp + med A/R 90 eksos hus har åsså 1600cc bosch dyser liggende men vurderer å skaffe noen som er litt større Endret Mai 14, 2017 av putefaen1
Vegard96 Skrevet Mai 14, 2017 Forfatter Skrevet Mai 14, 2017 diesel kasse å sviktstål akslinger å store knuter beregnet for dragrace å gkn mellom aksel som skall tåle 1500 dos
Evopower Skrevet Mai 14, 2017 Skrevet Mai 14, 2017 Denne bilen er kjent fra tidligere ja artig å se at det brukes 2,7 turbo enda. Dette var det "alle" startet med på e30 rundt 2003 da gatebilhysteriet startet
Vegard96 Skrevet Mai 14, 2017 Forfatter Skrevet Mai 14, 2017 det var artig å høre det har gått i m50 turbo tidligere er veldig fornøyd med dem åsså blir gøy å prøve noe nytt . så det skall bli artig å se hva som er igjen i denne maskinen kommer nåkk til å ta en full overhaling senere med stempel bytte å honing å balansering å div. men er først opptatt av å få bilen kjørbar i første omgang åsså deretter begynne på litt kosmetiske detaljer
Vegard96 Skrevet Mai 14, 2017 Forfatter Skrevet Mai 14, 2017 Har fått pussla litt til i dag bestemte meg for å droppe lakkering av innsuget. Synes det ble pent slik det ble nå lurer litt på hva fargene på bilen heter? Skulle ha fått lakkert opp noe småtteri igjen. Noen som vet kansje?, Har åsså sjekka tilstand på turboen å om det er lav eller høy ohm dyser som står i bilen nå. Å det var lav ohm. Så da har jeg faktisk 1600cc dyser som er nye liggende:) så da skall det bli en drømm å få montert en splitter ny borg warner turbo med billet komp hjul å nye dyser før det blir mapping igjen Den gammle snurra var veldig treig. Det vises att turboen er gammel å ut ransjert vertfall.
Hawkon88 Skrevet Mai 15, 2017 Skrevet Mai 15, 2017 Hvilket effekttall håper du på? virker som et godt utgangspunkt og at du har peiling på skruingen, så dette kan vel ikke bli annet enn bra?😜
Vegard96 Skrevet Mai 15, 2017 Forfatter Skrevet Mai 15, 2017 (endret) Har benk pappir på 530whk slik den står med mindre turbo å dyser vill vertfall se om jeg klarer å få ut like mye effekt som tidligere. Motoren er nettopp overhalet med nye ram å råde lager å ny veiv å div. Så ser ingen hindring i å prøve Ja takk for det ja er utdanna maskinist på båt Endret Mai 15, 2017 av putefaen1 Hawkon88 reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mai 15, 2017 Forfatter Skrevet Mai 15, 2017 (endret) Litt bilder av nye deler som ligger å venter på å bli montert Nye bosch 1600cc dyser lav ohm Å ny borg-warner 300sx3- 66 bilett som klarer 800whk ++ kommer nokk til å få turbo trykke mye tidligere en før nå siden denne er mye lettere innmat på en den gammle selv om denne er mye større. Endret Mai 15, 2017 av putefaen1 NaCel reagerte på dette 1
Vegard96 Skrevet Mai 21, 2017 Forfatter Skrevet Mai 21, 2017 (endret) Da var bilen 80% sammen igjen etter topp pakkning bytte mangler bare downpipen. Å montere radiator å sette på coiler å fylle olje å vann nå så blir det testkjøring fruen var åsså med å hjalp til, å kjøpte pizza mens vi skrudde. Stor takk til hun Bilder å video kommer. Endret Mai 21, 2017 av putefaen1
Vegard96 Skrevet Mai 23, 2017 Forfatter Skrevet Mai 23, 2017 Da var bilen sammen igjen. Utrolig hvor mye fortere det går når man er 2 stk som skrur men jeg mistet gnisten på pluggene så fant blant annet ut at trigger sensoren var skadet så har bestilt ny nå så håper den kommer ganske fort RF91, sveigis og Are. reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå