ogee1 Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Skal på kurs i Bergen om et par uker og tenkte å kjøre bortover. Noen som har forslag til ei rute som har mange fine svinger og helst lite trafikk?
Melanki Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Jeg kjører ofte Bergen - Oslo, foretrekker å kjøre opp mot gol og deretter forbi Hemsedal. Føler at de fleste tar Hardanger ruten. ogee1 reagerte på dette 1
awt Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Jeg har ikke enorm erfaring med den selv, men jeg vil likevel foreslå denne. På veien tilbake kan du jo da ta denne. Riktignok noe mer trafikkert (vil jeg tro), men med flere steder som er verdt et besøk. ogee1 reagerte på dette 1
Hawkon88 Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Etter min erfaring er det mye "Hips om haps" hvilken rute du velger. Hardangerbroen er ganske grei. Fin natur over vidda. For deg er det nok definitivt den kjappeste ruten. Kjører du denne ruten hjem igjen, kan du kjøre opp Måbødalen (like etter eidfjord) ganske artige svinger oppover.. Ellers er det kjekkere å kjøre via Nordheimsund enn voss, men med forutsetning om at du er alene på veien, da det er smal vei og få/ingen forbikjøringsmuligheter. Aurland/Hol har og sin sjarmetappe med smale tuneller og pen natur. Kjører du filefjell/hemsedal kan Stegastein kan være verd et besøk. Ligger like ved Aurdalstangen. Selv syns jeg alle rutene har sine styrker og svakheter. Alle har sine gøye og kjedelige partier, men en del av de gøye partiene krever litt omkjøring, som feks veien om nordheimsund eller gamleveien langs tyrifjorden og videre til krøderen. ogee1 reagerte på dette 1
mcbanan Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 @awt sin rute bort er fin Heim ville eg køyrt til Nordheimsund, og så tatt nordsida av hardangerfjorden opp til Granvin, og så inn mot Voss til Lærdal og over Hemsedal. Har du god tid, og køyrer Porschen, ville eg køyrt nordover på E39, ta av og køyre om Modalen->Eksingedalen->Evanger->Voss ogee1 reagerte på dette 1
ogee1 Skrevet Mai 28, 2017 Forfatter Skrevet Mai 28, 2017 1 time siden, mcbanan skrev: @awt sin rute bort er fin Heim ville eg køyrt til Nordheimsund, og så tatt nordsida av hardangerfjorden opp til Granvin, og så inn mot Voss til Lærdal og over Hemsedal. Har du god tid, og køyrer Porschen, ville eg køyrt nordover på E39, ta av og køyre om Modalen->Eksingedalen->Evanger->Voss Kjører Porschen, ja. 😁 Forslaget Modalen - Voss er nok den typen strekning jeg er ute etter. Litt utenom de vanlige hovedrutene. Handler ikke om å komme fort fram, men å kose seg mest mulig. Har kjørt Hemsedal, Hol-Aurland og Hardangervidda. Fine veier, men få partier med gromme svinger. Har også hørt at det er fine veier i Telemark, men der er jeg ikke kjent. Notodden - Dalen -??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå