bmwmoss Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 hei har ett problem med min e39 523i 1998 den piper og brått et termostaten nede på -23 og den bygger seg sagte opp til riktig temp igjen og om en stund igjen så piper det og den er nede på -17 før den igjen bygger seg sagte opp igjen. dette kan skje flere ganger i løpet av en kjøre tur eller det kan gå flere dager før deg skjer igjen. hva er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Det er enten feil på giveren (mest sannsynlig) eller så er det luft i systemet. Giveren gir feil avlesing i luftlomme. Koker motoren når dette skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Hvis det står -23 og -17 så er det jo helt klart feil, og det er da ikke en luftlomme såvidt jeg kan forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 4 timer siden, Otis skrev: Hvis det står -23 og -17 så er det jo helt klart feil, og det er da ikke en luftlomme såvidt jeg kan forstå. Ja på - så er det nok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Dette var utrolig interessant. Jeg er jo eier av e 39 men skjønner ikke et kvekk av dette. Termostat ?? giver??? Motortemp styres med termostat men har aldri sett noe digital avlesning av den. Varmen til kupeen innstilles med termostat som må føle temp i kupeen, men den viser jo hvilken temp man ønsker og ikke hva temp reelt er hverken på kjølevæske eller i kupeen. Hva nå? Er jeg for gammel til å kjøre bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Når trådstarter skriver termostaten, så mener han nok kjølevannstemperaturen. Giveren til kjølevannstemp er mest trolig defekt. Denne gir ikke bare signal til den nåla du ser i instrumentpanelet ditt med blått og rødt felt, den gir også signal til den digitale temperaturgiveren. Denne kan du lese av i den skjulte menyen i instrumentpanelet se på google eller youtube "e39 hidden meny" eller "e39 coolant temperature meny" for å se. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Takk Evopower, jeg skal sjekke det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå