Gå til innhold

M52b28tu


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

M52TUB28 ble produsert fra og med september 98. 09/98.

Denne generasjon motor har mest til felles med M54. Annet ledningsnett enn M52 pluss mange endringer. Skal du bruke bare blokka? Om det går...

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bruke hele motoren, minus innsug og ledningsnett. Det brukes videre fra m52 som står på bilen. Men dersom det ikke går, da trenger jeg kun TU blokka. Så må jeg finne en "ny" ikke-TU topp og sette på. Både blokk og topp er strøket med, etter at eier har kjørt for lenge på varm motor. Ting har begynt å smelte.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det går, så det klarer jeg ikke svare på.

Vet bare at M52TU har mest til felles med M54 og ikke M52. Men jeg har liggende en M52B20(vrak) blokk og en løs topp fra både M52B20(vrak) og M52TUB20(reserve)....så jeg kan se etter om jeg ser noen hinder.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kombinere blokk og topp på enkelvanos og dobbelvanos motor.

Jeg har både M52B28TU motor og så har jeg snart en M52B28 528ia komplett motor i bra stand fra en bil som skal hogges. Motorene befinner seg i Stavanger. Det blir nok alt for mye styr å tilpasse TU motoren i bilen din.Veldig mange ting er forskjellige.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 1997 modell, og lurer på om den er kjørt ca 240.000 km. En kompis "lånte" denne motoren for et år siden og den har gått problemfritt siden. Nå er det såpass mye rust i bilen at han bare selger den i deler.

Leste at du bor i Haugesund. Det er alltid lettere å kjøpe en motor når den ikke er langt unna.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...