salcinovic10 Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Jeg eier en 118d fra 2008. 136hk. Idag gikk bilen i nødmodus da jeg kjørte på E6. All motorkraft ble borte, og den stoppet av seg selv etterhvert. Så jeg trillet sakte og rolig ut til siden. Bilen startet igjen, men veldig tungt og det hørtes ut som at den ikke gikk på alle sylindre når den gikk på tomgang. Kommer verken, blå, svart eller hvit røyk ut av eksosen. Noen som har peiling på hva dette kan være? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reef89 Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Det er veldig få/ ingen personer som kan svare deg via Internett hvorfor bilen er forskjølet. Det kan være så mangt at det blir bare gjetting. Du må ta en diagnose og så ta det derfra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salcinovic10 Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 Da har bilen vært på verksted og sett gjennom feilkoder. Det som kom frem var lavt dieseltrykk. Verksted konkluderte med at det skyldes dårlig pakning rundt to av dysene. Var også tydeligvis diesel å se rundt dysene. De mener også at det skal holde å bytte de pakningene så vil bilen gå som normalt igjen. Kan disse pakningene være grunnen til at bilen stopper av seg selv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Da skal lekkasjen være stor. Ellers er det vanlig å kanskje en dårlig diesel pumpe slik at railtrykket blir for lavt. Men det er gjetning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salcinovic10 Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 Dette skjedde jo etter at bilen ble chippet. Kun 110km senere. Firmaet som chippet bilen har styrt med diagnosering osv og kjørt bilen til verksted, hvor det ble oppdaget diesel rundt dysene. Nå vet ikke jeg om de har sjekket trykket på dieselpumpa, men slik som de på verksted forklarte, så var pakningene grunnen til at det ble lavt railtrykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knoett Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Hadde du cruisekontroll på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
salcinovic10 Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 ingen cruisekontroll på da det skjedde nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Jeg har ikke så mye erfaring med slike lekkasjer, men tror at det må lekke ganske mye før det skal være årsaken til lavt railtrykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
salcinovic10 Posted June 23, 2017 Author Share Posted June 23, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted June 23, 2017 Share Posted June 23, 2017 Jeg betviler ikke at feilkodene sier lavt railtrykk. Bare stusser over årsaken. Ellers har du feilkoder på throttle actuator, men vet ikke om den kan forårsake en slik feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now