Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 2003 330xd med M57d30 (184 HK) som kun går på tomgang. Rører jeg gassen mer enn bare bittelitt stopper den tvert. Jeg har søkt og søkt på nettet, både på norsk og engelsk, men finner lite hjelp.

Det jeg har tenkt å teste er LMM, startgass rundt vakum og andre slanger, koble fra LMM, sjekke RPM sensor ned på blokka/veia og toppen. Den nede skal ha 0,580 OHM, den oppe vet jeg ikke. Har en liggende her som gir full motstand på alle 3 kontakter.

Noen tips? En ok USB/OBDII kabel jeg kan kjøpe på ebay el.l.?

Kan jeg tvinge den inn i nødmodus slik at jeg får kjørt bilen hjem? (den står på ett Bilia BMW verksted, og de har gitt opp. Så derfor kommer jeg hit der proffene bor :-) ) 

PS. Motoren er byttet etter Whirl Flaps krasj. Hører pumpa i tanken går når jeg slår på tenninga, Det er trykk på commonrailen...  Dieselpumpe og dyser er byttet.

Skrevet (endret)

tja, jeg jobber på skarnes og har pc med diagnose. Ser nå at den står på Bilia, regner med de har kjørt diagnose.

Endret av tennbrikket
Skrevet (endret)

Heisann.

Ja, tror da det. De sier de brukte 5 timer på å få den til å gå etter å ha byttet denne:

14    Pulse generator, crankshaft    1    13622247926        
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EP71-EUR-10-2002-E46-BMW-330xd&diagId=11_2311

med den fra min gamle motor. De hevder den er i orden, men dataen (i bilen) får fortsatt ikke signal fra den.

Nå forsøker jeg å finne fargekodene på ledningene til den, ettersom den sitter så ille kinkig til tenkte jeg å måle ved pluggen inn i dataen... Men det BMW WDS systemet er jo helt kokkos å finne noe i, eller så er det meg  hehehe

Edit: Nå fant jeg fargene:

Pin 31 Gul
Pin 6 Svart
Pin 19 Grårosaaktig (Schirm/skjerming?)

På den kontakten i dataenden med flest pinner.

Endret av PutPutMX
Tilleggsopplysninger
Skrevet (endret)

Visstnok skal da dataen ta rpm fra sensoren i toppen...

Veivgiveren er ihvertfall OK. 620 Ohm ca. Fikk ikke sjekket den som sitter i, men den som var med motoren. Så da er nok den som sitter der nå, fra originalmotoren ok også. Mekanikeren sa begge var ok. Så da blir det å sjekke kabler  og gå inn i "hjerneboksen" og sjekke kontakten i kontakten og videre. Dette blir morro... Not :-)

Endret av PutPutMX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...