Robin L Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 Heisann. Driver og bytter casterstag(?) på min E39. Fikk løstnet støtdemper og dratt den 1cm opp. fikk da akkurat nok plass til å få ut det gamle staget. Har nå knotet på plass den foringen som skal stå i fjærbenet,på armen. men jeg får ikke nok plass til å få inn armen.. Jeg får ikke demperene lengre opp rett og slett. Noen tips? Tør ikke og banke så mye på demperene...
Hawkon88 Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 jeg forstår ikke helt, men kan du ikke bruke fjærklemmer?
Robin L Skrevet Juli 3, 2017 Forfatter Skrevet Juli 3, 2017 Jeg har løstnet demperene for å dra den litt opp, for å få plass til armen som skal inn under demperene. Demperene ville bare 1cm opp. jeg har fjærklemmer ja, vil det hjelpe da?
Daniel. Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 (endret) Har du fått utvidet den delen av spindelen som "holder" rundt demperen? For meg så ser det ut som bolten fortsatt sitter i. Prøvd å vri på bærekulen sånn at du får tredd den nedi hullet? Endret Juli 3, 2017 av DanielStance
Evopower Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 Du burde vel også ha løsnet stabstaget for at ting skal gå lettere? Er det ikke lettere å løsne armen på indre innfestning. Montere den på spindelen, og deretter montere det indre festet igjen?
Robin L Skrevet Juli 3, 2017 Forfatter Skrevet Juli 3, 2017 Armen er løs på indre feste. Men demperen lar seg ikke rikke på. Jeg har tøyd ut klemma rundt demperen, og bolten er nå ute. Jeg tar nå å forsøker med å ta av de andre stagene. neste gang blir dette noe for verksted kjenner jeg 😅
Daniel. Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 Er bærearmene så langt ned som de kommer? Hvis ikke kan du jo prøve å banke litt på spindelen og se om den går noe mer ned. Men du bør ha noe kilt mellom den glipen (rød sirkel) på spindelen. Et stort flat skrujern eller en meisel.
Evopower Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 Jeg har sauset det inn med wd40 og brukt brekkjern i den glipa for at det skal løsne. Men det kan jo sitte selvfølgelig. Jeg byttet dette staget på min, da løsnet jeg mutteren med fastnøkkel. Deretter la jeg kile i mellom og slo til. Var lett å sette på igjen, men da var stabstaget løsnet. Jeg ville jekket opp hjulet (jekk på skiva) da får du beinere inngangsvinkel på opphengskula hvis det er det som er problemet Hawkon88 reagerte på dette 1
Hawkon88 Skrevet Juli 3, 2017 Skrevet Juli 3, 2017 Vil du ha ut demperen, trenger du bare å spenne opp fjøren og skru av de 3 boltene på tårnlageret. Da kan du vippe demperen under skjermen. wd40 og spesielt varme løser det meste!
Robin L Skrevet Juli 4, 2017 Forfatter Skrevet Juli 4, 2017 Ordner seg til slutt. Tok av stabssjef, og sko en kile inni klemma rundt demperen. Fikk til slutt ett par cm og jobbe på, og da smatte armen nedi. Jeg har kjøpt arm til andre siden også, men det blir ikke byttet for og sider sånn. De er forøvrig ok enda, tenkte og bytte for å ligge 'frampå' bilen er forøvrig til salgs. 2002 mod E39 525dat. Mer info kam fås på pm 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå