Elnorm Skrevet Oktober 18, 2017 Share Skrevet Oktober 18, 2017 Jeg mister motorkraft på bilen, får kun rett over 3000 rpm og sliter med å få 75km/t i undersjøisk tunnel. Hadde samme problem tidligere, gjorde en diagnose på Bosch verksted, de mente det var partikkelfilter. Skiftet dette, ble bedre, men etter 2 mnd er det det samme igjen. Bilen går kun på langkjøring. Turbo er forholdsvis ny, kun gått 20000km. Bilen var til chipping av tidligere eier. Lurer på om det kan være noe med diesel tilførsel? Noen som har opplevd det samme, eller vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 19, 2017 Share Skrevet Oktober 19, 2017 Koks i innsuget og topp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet Oktober 20, 2017 Share Skrevet Oktober 20, 2017 Er vel koks og den berømte EGR-ventilen dette(@TRF)? Tar jeg ikke feil, så er småkjøring en "killer". En kollega av meg svingte innom et verksted og fikk renset opp, og etter det var alt som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elnorm Skrevet Oktober 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2017 EGR ventil var forholdsvis ren. Det er en del oljesøl rundt insuget, oppstrøms EGR. Mistet en del olje rett etter service, måtte etterfylle for første gang. Etter dette har det vært greit. Skjønner ikke helt hvor denne oljen kommer fra. Skal inn til en gammel pensjonert BMW verksmester i morgen. Regner med at han åpner topp og innsug for å gjøre rent. Er ikke noe bilmekaniker sjøl, men begynner snart å ha fiklet med en del ting på denne bilen. Siste gang det blir noe diesel dritt på meg.:) orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elnorm Skrevet November 2, 2018 Forfatter Share Skrevet November 2, 2018 Enden på historien var at etter mye bruk av diagnose hos Bavaria klarte de å finne ut at termostaten var feil. Dette viste ikke ved diagnose, men de fant det ut. Dette førte da til at motoren ikke fikk rett temperatur for regenerering. Dette er sikkert grunnen til at 2 partikkelfilter er gått tette, og en ødelagt turbo. Nå er EGR og partikkelfilter fjernet, alt funker bra. Det med termostaten har jeg ikke lest om noen plass, men kan være et godt tips til andre med samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet November 2, 2018 Share Skrevet November 2, 2018 (endret) Vet du hvilken temperatur termostaten åpnet på? Var denne termostaten noe lunde ny eller gammel? Endret November 2, 2018 av kalinkamaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå