Gå til innhold

Kupévarme i BMW X5 Hybrid?


Alexassa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig bestilt ny BMW X5 hybrid.

Jeg ønsker varm og isfri bil om morgenen, og selger mener at bilen har denne funksjonen. Er det noen som har erfaring med «ventilasjons-finksjonen» i X5 hybrid? Gjør denne jobben med å få bilen varm? Eller må jeg etterinnstalere en annen form for varme i bilen? Har ventilasjon i den bilen jeg har nå, men den blåser jo bare kald luft og ikke varm når motoren er kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 225xe og 330e er det standard at du kan både varme og kjøle ned kupeen med strøm. 99,9% sikker på at det er det samme på X5-hybriden også. Du trenger ikke ha ladekabel plugget i, men det trekker en del strøm. På 330e gikk det fint 20% av batteriet hvis jeg varmet opp kalde dager uten kablen plugget i.

Edit: Du kan både forhåndsprogrammere faste tidspunkt eller starte kjøling / varming via Connected Drive-appen. 

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Alexassa skrev:

Fantastisk. Så bra!! Tar det lang tid å få isfri bil? Like effektivt som webasto?

Aldri hatt bil med Webasto, men det tar i hvert fall ikke lang tid. Jeg hadde lagt inn oppvarming 10 min før jeg dro om morgenen, og det var godt og varmt i bilen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har F25 med webasto og solgte nettopp i3’n som ble hyppig brukt med klimatisering. Tilsvarende effekt, mye brukt på begge bilene. Men man slipper buldringen og eksosen fra webastoen. Langt mer sofistikert og ryddig å bruke elektrifisering med oppvarming. Selvom det tar endel strøm er det verdt kald bil på varme dager og varm bil på kalde dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også en 2018 X5 hybrid på vei og har tenkt litt på dette. Utrolig kjekt at man kan bruke kjøling på sommeren selv om man ikke er parkert ved strømnettet. Det fine med hybrid er at jeg vil heller prioritere deilig kald bil enn litt mindre drivstoff-forbruk akkurat på sånne dager :)

Endret av Mithrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...