seight Skrevet November 12, 2017 Share Skrevet November 12, 2017 Hei! Vurderer å kjøpe en F21 som "barnehagebil"/pendlebil, men er litt usikker på plassen i baksete til et bakovervendt barnesete. Var innom en forhandler i går og prøvemonterte et Britax Semi Universal 0-25kg (uten isofix) i baksete, barnesete går inn, men da er det ikke mulig å bruke framsete. Når man setter inn dette sete så er det en "isporbit" med hakk i man legger på originalsete inn mot ryggen får å låse bøylen under barnesete, og beskytte selve baksete. Dette skyver barnesete noe bakover(framover i bilen) og stjeler noe av plassen i framsete. Tror derfor det må kjøpes et annet barnesete om det skal bli en F21, men hvilket? Noen som har erfaringer med bakovervendt barnesete i F21? Fant i en forumtråd et annet sted at setene Cybex Sirona M2 I-size BeSafe Modular I-size Maxi Cosi Two Way Pearl Tar lite plass. Men passer de så godt baki en F21, slik at det er mulig å bruke framsete (jeg er ikke veldig høy knappe 174cm, og madammen en del kortere) Evt. tjener man noe på å montere barnesete i passasjersetet forran( og skru av airbagen selvsag)? slik at en voksen kan sitte bak Tips/erfaringer mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 13, 2017 Share Skrevet November 13, 2017 Vet ikke hvor mye større F20 er enn E87, men der var det i hvertfall sjanseløst med alle 0-25-stoler som var aktuelle. De tar kolossalt med plass i lengderetning, og setet foran blir ubrukelig. Synd, for bilen er stor nok på alle andre områder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 13, 2017 Share Skrevet November 13, 2017 Vi hadde bakovervendt i e81-en, gikk forsåvidt greit det, men var jo ikke supergod plass i passasjersetet. Mener det var Britax Max-Way vi hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 14, 2017 Share Skrevet November 14, 2017 Jeg har prøvd cybex sirona i f21. Jeg fikk plass fremme med mine 190cm.. men det var meget trangt og jeg satt ikke spesielt behagelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seight Skrevet November 14, 2017 Forfatter Share Skrevet November 14, 2017 Takker ,da har vi et par alternativer vi kan vurdere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå