Stian Skrevet November 13, 2017 Skrevet November 13, 2017 Hei. Parkerte bilen min dagen før. Da gjekk den heilt normalt. Skulle starta den dagen etter. Gløda og kinna motor men den starta ikkje på første. Pleier alltids å gjere det. Starta på andre forsøk. Bilen gjekk på tomgang i ca 10 min. Når eg kom ut igjen merka eg at den gjekk litt rufsete på tomgang. Starta å køyre og bilen gjekk normalt på 2-3k omdreiningar. Plutseleg fekk eg eit nykk i bilen og så slokna den etter 10 sek. Har tatt diagnose og ingen feilmeldingar. Får ikkje diesel fram til filteret i motor-rommet. Er det pumpa som har tatt kvelden?
Otis Skrevet November 14, 2017 Skrevet November 14, 2017 Høres mer ut som tettering på turbo slik at motoren fikk olje i seg. Har du sjekket oljenivå?
Stian Skrevet November 14, 2017 Forfatter Skrevet November 14, 2017 Hmm. Var ganske mørkt når eg peila men såg ut for meg at det var oljenivået var ok. Men skulle ikkje eg ha fått diesel fram da?
Otis Skrevet November 14, 2017 Skrevet November 14, 2017 Ooops. Leste ikke siste setningen. Men ja, det kan da være defekt pumpe i tanken, da M47 ikke har pumpe under setet under bilen. Stian reagerte på dette 1
Stian Skrevet November 30, 2017 Forfatter Skrevet November 30, 2017 @TRF Skulle vell ha posta det her i tråden du laga men oversåg den. Har du tips?
TRF Skrevet November 30, 2017 Skrevet November 30, 2017 Ble i farten litt usikker på om m47 trenger matepumpe for å kunne gå (lenge siden jeg har plukka på disse), men jeg antar det. Men uansett finner jeg det merkelig at du ikke har noen feilmeldinger. Hva slags diagnose apparat har du?
Stian Skrevet Desember 1, 2017 Forfatter Skrevet Desember 1, 2017 Vart scanna med eit Carly apperat. Var det me hadde tilgjengeleg. Er sikkert ikkje det beste apperatet å bruke..
Evopower Skrevet Desember 1, 2017 Skrevet Desember 1, 2017 (endret) Hvis du har full tank og setter bilen med snuta nedover i en veldig bratt bakke. Starter den lett da? I få fall så er det nok pumpa i tanken/ eventuelt lekkasje i krysset på dieselrørkoblingene under førersiden på bilen. Må vel av med kanalskjørtet for å se dem. Man får ikke feilmelding ved at filteret går tomt fordi matepumpa stopper. Det fant jeg ut på min 520d. Endret Desember 1, 2017 av Evopower Stian reagerte på dette 1
Stian Skrevet Mars 26, 2018 Forfatter Skrevet Mars 26, 2018 Bilen går. Tanka berre full tank og bilen starta igjen. Måtte dra den igang fordi den starta ikkje på startaren første gangen. No har den gått som normalt i 1,5 mnd. Pussigt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå