kapteinh Skrevet November 23, 2017 Share Skrevet November 23, 2017 Hei. Jeg har en E61 525d. Tidligere eier har byttet batteri, men ikke registrert skiftet. (sjekket i ista) Har ikke tenkt på dette før nå, er ca 1-2 år siden dette var byttet. Tenkte å lade opp batteriet å registrere det nå, men er det for sent? Takk Henrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 23, 2017 Share Skrevet November 23, 2017 Best å bare få det registrert nå fort. Batteriet tar jo "skade" over tid når det ikke blir kodet/registrert med engang. Hvor mye osv. er nesten umulig å svare på da batterier har forskjellige egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolefifi Skrevet November 23, 2017 Share Skrevet November 23, 2017 Har sanne problemet her,klokken viser feil og ekstremt liten standbytid noen enkel måte å få til dette selv på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet November 23, 2017 Forfatter Share Skrevet November 23, 2017 Har ikke hatt noe trøbbel med å få start. Jeg har trøbbel med kupeviften ikke går over 50% med mindre jeg trykker på knappen for frontrute eller full kjøling, da går den for full maskin. Har googlet meg fram til at dette er relatert til strømsparings modus som bilen får ved dårlig batteri. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet November 24, 2017 Forfatter Share Skrevet November 24, 2017 Kan jeg bruke ISTA-D hvis jeg skal endre Ah fra 110 til 100 ? noe forehåndsregler jeg må ta når jeg skal kode batteriet? like greit å bruke carly ? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2017 Share Skrevet November 24, 2017 Du må bruke ncs for å endre batteritype. Eller ista p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet November 25, 2017 Forfatter Share Skrevet November 25, 2017 jeg satt bilen på lading igår, å tenkte jeg skulle kode batteriet idag. men når jeg skulle koble til pcen fikk jeg ikke kontakt med bilen, alt ser ut til å fungere på pcen men kabelen får ikke kontakt. usikker på om jeg har rett driver til kabelen min, bruker en kabel jeg kjøpte fra carly. (har fungert før) står i enhetsbehandling USB Serial port (COM1) alle innstillingene mener jeg skal vær i orden. så med dette problemet, tenkte jeg at jeg skulle bruke carly på mobilen. batteriet som står registrert er 90 ah, men batteriet tidligere eier har montert er 100 ah i rull gardinen til Carly har jeg bare valgmuligheter mellom 90 eller 110. altså ingen som passer mitt batteri? tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 25, 2017 Share Skrevet November 25, 2017 I carly setter du innstillingen på den nærmeste AH som er mot batteri str. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå