Gå til innhold

Trenger tips til eksos til f11 520d


Sand1
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, trenger litt tips til eksos til en f11, da det har seg slik at jeg har kjøpt en f11 med hjemmemekket eksos, som jeg ønsker og bli kvitt før eu kontollen. 

Problemet jeg har er at det som står på er bø-mek. Så jeg driver og kikker etter noe som er forseg gjort,(muligens fra større motor typer slik som 335 elns) Jeg har fått med det orginale men dette er kuttet ve flexi skjøt osv, og pga diffuseren bak så må jeg ha 2 på hverside, (335 har 1 på hver side) som utgjør at rommet på diffuseren blir for stort, men dette kan endres. jeg vet gs har komplett anlegg men ønsker og få bekreftet at det går i mellom av noen som kjører uten dpf før jeg bestiller. Samt at jeg er usikker på om et eksos anlegg fra en sekser vil passe, vis det modifiseringer i forhold til å få det til og passe så ønsker jeg heller og kjøpe noe jeg vet må tilpasses. Da det er lettere og selge et komplett eksos anlegg som ikke er moddifisert. noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

For meg høres det ut som det er best med 2 alternativer.

1: kjøpe nytt originalt anlegg

2: kontakte svendsen eksos å få de til å bygge et anlegg til deg som tilsvarer originalt men som kanskje avsluttes bedre til diffusoren

Har det orginale liggende i kjelleren er jo bare og sveise på flexi skjøten så er det like fint som brukt. Men heller mere mot evt og kjøpe dpf/kat delete og kjøre mellom rør fra 335D derfra og bak til event eisenmann duplex ø90/83 med sport lyd og ikke race, da burde muligens vær nok demping til at den går i mellom.  er litt usikker på om dette fremdeles var slik det var tidligere at det passet med lengder og slikt som det har gjort på e36 og e46 der var det likt bare at 323 og 325 hadde 2 rør ut fra cat. kontra 320 hadde 1 rør.  

1 time siden, danskiii skrev:

Eller kjøp org diffuser?

Har orginal diffuseren også. Men etter diskusjon med hu som kommer til og forvalte bilen så ble det ikke aktuelt og sette det tilbake[-( så da må jeg se om jeg kan komme til en løsning som er tilsvarende det hun vil ha, og jeg som hater hjemme snekrede greier så har jeg et lite dilemma. Så da begynner jeg og se litt på muligheten for og gå opp på noe slik at det faktisk er tilnærmende likt orginalt alternativt så kan jeg sette det tilbake til orginalt og endre og kjøpe bakre del til 520D fra eisenmann men da vil jeg ha noe jeg føler blir jalla igjen, for da har du en potte med et rør som går til andre siden, da vil det være bedre med 335D mellom rør som går til hvær sin bakre potte som vil bli mere riktig. vis der er med på tanke gangen. 

 

Skjermbilde_2017-12-27_kl._23_50_54.thumb.png.ecfb88ec115e5b34863326131c0cb9d2.png

Bilde av 535D bakrepotter. 

 

5a44245a9fbe8_Skjermbilde2017-12-27kl_23_52_29.thumb.png.69db54d8fda4cc8d79b87cda6a1bab7a.png

Bilde av bakrepotter på 520/525/530D 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting den bilen som er billig spør du meg#-oMen hva er definisjonen på kostbart, synes ikke eisemann var så billig heller havner på rundt 25 000 for begge bak med 535 oppsett og samme med 520, Har du fjernet dpf , det kan vel være såpass ny at du har slipt eu kontroll også? Har du dobbel potter bak? går det da rør over fra hoved potten til andre siden eller er det da 2 invidulle potter bak, med forgrening til mellomrør/potte? Beklager alle spm er litt gira på at det skal bli bra, og enkelt og demontere vis jeg først skal gjøre det, er jo snakk om 30 000+  Det er grusomt kjedelig og bruke det på noe som jeg alikvell kunne ha modifisert fra begynnelsen. vis du henger med? er litt gira på ha det likt som orginalt, De gangene det har vært modifiseringer på biler som har blitt gjort av eksos verksteder og slik har jeg slitt med lekasjer og går borti ting og helt kul umulig å få ut, så skal jeg ha noe så blir det noe jeg vet funker. eller så kan jeg jo likeså godt kjøpe et billig sett og heller få modifisert inn en ekstra lyddemper vis det blir for høyt lyd nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sand1 skrev:

Det er ingenting den bilen som er billig spør du meg#-oMen hva er definisjonen på kostbart, synes ikke eisemann var så billig heller havner på rundt 25 000 for begge bak med 535 oppsett og samme med 520, Har du fjernet dpf , det kan vel være såpass ny at du har slipt eu kontroll også? Har du dobbel potter bak? går det da rør over fra hoved potten til andre siden eller er det da 2 invidulle potter bak, med forgrening til mellomrør/potte? Beklager alle spm er litt gira på at det skal bli bra, og enkelt og demontere vis jeg først skal gjøre det, er jo snakk om 30 000+  Det er grusomt kjedelig og bruke det på noe som jeg alikvell kunne ha modifisert fra begynnelsen. vis du henger med? er litt gira på ha det likt som orginalt, De gangene det har vært modifiseringer på biler som har blitt gjort av eksos verksteder og slik har jeg slitt med lekasjer og går borti ting og helt kul umulig å få ut, så skal jeg ha noe så blir det noe jeg vet funker. eller så kan jeg jo likeså godt kjøpe et billig sett og heller få modifisert inn en ekstra lyddemper vis det blir for høyt lyd nivå. 

Kom meg på rett under 30 laken total, da med eksosanlegget, original M5-diffuser, lakk, originale eksosdeler til 535i (varmeskjold/oppheng også videre) samt montering. Kanskje noe mer kostbart nå på grunn av svakere kronekurs, da jeg bestilte fra Baan Velgen i Nederland. Følger med godkjenningspapirer også, så det er greit. Har ikke fjernet DPF. Jeg har elektrisk utsvingbart hengerfeste, så har en Y-kobling også to separate potter med to utløp fra hver. Veldig ryddig gjort og er 100% fornøyd så langt :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AHHA 335I passer altså, har kjøpt noe felger fra hendrik på baanvelgen, var superfornøyd med de, var litt skeptisk når jeg så hvordan de var pakket inn(kjøpte bbs ch-r) med tanke på hva jeg hadde betalt når de kom på posten. men ikke en skramme i dem:-D Jeg skal fyre av en mail til hendrik igjen og høre hva har og tilby til meg. jeg får i værste fall sette tilbake dpf vis det blir problem. Har også elektrisk sving på hengerfeste, veldig kjekt igrunn. men litt derfor jeg vil ha 2 rør bak også slik at det er lettere og demontere samt det mye mer ryddig når det kommer fint frem uten noe for for ball under bak.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...