Gå til innhold

Leveringstid ny bil fra tyskland


anniek100
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Venter utålmodig på min nye 330e fra tyskland, selger gir meg ingen info om antatt levering. Han sier den mest sannsynlig er på en båt - da burde han vell vite navn på båten og dato for ankomst?

Siste status kode er 193 - Arrived at port of exit i Bremerhaven (08.01.2018), er det noen som vet hvor lang tid det tar fra den står der til den er i drammen? noen måte å følge med på frakten selv?

Har googlet meg ihjel og kun funnet amerikanske sider som hjelper meg lite:-D

Lurer også på ca hvor lang tid det vil ta fra drammen til den er klar hos forhandler.  Håper noen der ute kan hjelpe meg litt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. Jeg bestilte ny bil i fjor, så fort bestillinga var bekreftet fra fabrikken fikk jeg estimert leveringsuke av forhandler. Min bil har produksjonsdato 26. oktober og jeg henta den i Drammen 5. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger vet sjelden hvilken båt og eksakt ankomst til Drammen. Men ifra Bremerhaven så tar det sjelden mer enn en uke, regn med ett par dager i toll i Drammen. Jeg synes selger gjør lurt i å holde leveringsdato litt i blå før bilen i det hele tatt ankommer Norge. Det er en såpass enorm logistikk bilen skal igjennom at det er dømt til å bli forsinkelser ett eller annet sted. Og har man først gått ut med en dato man ikke kan garantere så skal folk ha kompensasjon i form av skibokser, dekkhotell, gratis service avtale og faens oldermor når bilen ikke kommer 😂 Dette er rett og slett litt av «leken» når du er så heldig å bestille helt ny bil. Haster det så veldig så burde du kjøpt en bil de har på lager. Ellers så klarer du vente tiden det tar, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, OveN skrev:

Høres veldig rart ut. Jeg bestilte ny bil i fjor, så fort bestillinga var bekreftet fra fabrikken fikk jeg estimert leveringsuke av forhandler. Min bil har produksjonsdato 26. oktober og jeg henta den i Drammen 5. desember.

Når jeg bestilte bilen fikk jeg beskjed om 3 mnders leveringstid ifra kontrakten ble skrevet (08.11) men uken før jul fikk jeg vite at den var ferdig produsert og sto med estimert levering uke 52 (det skjedde jo ikke).  Etter dette har selgeren svart meg veldig vagt hver gang jeg har spørt om det er noe nytt på gang. Men får bare smøre meg med tålmodighet litt til :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Selger vet sjelden hvilken båt og eksakt ankomst til Drammen. Men ifra Bremerhaven så tar det sjelden mer enn en uke, regn med ett par dager i toll i Drammen. Jeg synes selger gjør lurt i å holde leveringsdato litt i blå før bilen i det hele tatt ankommer Norge. Det er en såpass enorm logistikk bilen skal igjennom at det er dømt til å bli forsinkelser ett eller annet sted. Og har man først gått ut med en dato man ikke kan garantere så skal folk ha kompensasjon i form av skibokser, dekkhotell, gratis service avtale og faens oldermor når bilen ikke kommer 😂 Dette er rett og slett litt av «leken» når du er så heldig å bestille helt ny bil. Haster det så veldig så burde du kjøpt en bil de har på lager. Ellers så klarer du vente tiden det tar, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves 👍

 

Takk for god info :)  som jeg sa over her så  fikk jeg beskjed om 3 mnders leveringstid ifra kontrakten ble skrevet (08.11) men uken før jul fikk jeg vite at den var ferdig produsert og sto med estimert levering uke 52. Så de har frist frem til 08.02 før bilen blir regnet som "forsinket".  Jeg har solgt den gamle bilen min og er nå avhengig av å låne bil her og der for å komme meg til og fra jobb, derfor er jeg litt ekstra utålmodig :-D Jeg er ikke ute etter noe kompensasjon (håper jo den er hos forhandler før vi er i februar) men syns det er greit å ha litt oversikt over hvor lenge jeg blir uten bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 12.1.2018 at 8.06, anniek100 skrev:

Takk for god info :)  som jeg sa over her så  fikk jeg beskjed om 3 mnders leveringstid ifra kontrakten ble skrevet (08.11) men uken før jul fikk jeg vite at den var ferdig produsert og sto med estimert levering uke 52. Så de har frist frem til 08.02 før bilen blir regnet som "forsinket".  Jeg har solgt den gamle bilen min og er nå avhengig av å låne bil her og der for å komme meg til og fra jobb, derfor er jeg litt ekstra utålmodig :-D Jeg er ikke ute etter noe kompensasjon (håper jo den er hos forhandler før vi er i februar) men syns det er greit å ha litt oversikt over hvor lenge jeg blir uten bil :)

Har bilen dukket opp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...