Daniel. Skrevet Januar 16, 2018 Share Skrevet Januar 16, 2018 (endret) Har til tider hatt en slags durelyd som følger turtallet mens jeg kjører. Har pleid å kjøre med AC på hele tiden, men nå i dag så kjørte jeg med den av, og da hørte jeg ikke noe til den durelyden lengre. Så det jeg lurer på da, er det garantert clutchen til kompressoren som er dårlig/defekt, eller kan det være noe så enkelt som lite gass? For såvidt jeg vet er lyden relativt lik mellom de to. '09 325d (M57) om det skulle spille noe rolle Endret Januar 16, 2018 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 16, 2018 Share Skrevet Januar 16, 2018 (endret) Om det er for lite gass vil ikke anlegget starte. Ville sjekket om det er clutchen ja, den kan vel heller ikke byttes. Men det kan jo også være selve kompressoren og. Vanskelig å feilsøke på akkurat det der egentlig uten skikkelig apparat. Hadde levert den inn på Svendsen eksos i Åsane. Vært der selv med min på AC service og veldig greie og folk som har peiling. De bør klarer å finne ut av det, måle trykket, gass, se etter evt. lekkasjer osv. Endret Januar 16, 2018 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2018 9 minutter siden, Reef89 skrev: Om det er for lite gass vil ikke anlegget starte. Ville sjekket om det er clutchen ja, den kan vel heller ikke byttes. Men det kan jo også være selve kompressoren og. Vanskelig å feilsøke på akkurat det der egentlig uten skikkelig apparat. Hadde levert den inn på Svendsen eksos i Åsane. Vært der selv med min på AC service og veldig greie og folk som har peiling. De bør klarer å finne ut av det, måle trykket, gass, se etter evt. lekkasjer osv. Hm, ikke vet jeg. Har ikke så mye peiling på AC relaterte ting. Den kan byttes på noen pumper, men om det går på disse vet jeg ikke. Litt rart hvis kompressoren skal ryke så tidlig En jeg kjenner som nylig var på kurs relatert til AC ble fortalt at å la AC stå på hele tiden ikke er bra for clutchen på kompressoren. Så vet ikke helt hva jeg skal tro om det Men ja, får vel levere den inn der. Koster vel sitt hvis en av de tingene er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 16, 2018 Share Skrevet Januar 16, 2018 Jeg også hadde ulyd fra kompressor, hørtes litt ut som gåent lager som surra. Var hørbart ved sakte kjøring, og delvis i høyere hastighet også, alt etter turtall. Jeg enda med å bytte kompressor, da forsvant problemet. Naturligvis.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2018 20 minutter siden, Alpejohn skrev: Jeg også hadde ulyd fra kompressor, hørtes litt ut som gåent lager som surra. Var hørbart ved sakte kjøring, og delvis i høyere hastighet også, alt etter turtall. Jeg enda med å bytte kompressor, da forsvant problemet. Naturligvis.. hehe Jess.. Får som nevnt ta den til Svendsen å se om de blir noe klokere på hva som er problemet, så får jeg vel ta det derfra Kjipt at det skal ryke så tidlig da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå