Jokkis Skrevet Januar 21, 2018 Share Skrevet Januar 21, 2018 Av nysgjerrighet (og fordi eg har en) lurer eg på om nåken veit omfanget av problemet med disse plastgreiene som knekker på registeret på N20B20 motorer. Har lest litt om det men ikkje funnet ut om det er til og fra årsmodeller eller om det er et problem på alle. Grunnen til at det knekker og om det havarerer med en gang eller om det er mulig å høre det før registeret hopper over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feita Skrevet Februar 20, 2018 Share Skrevet Februar 20, 2018 Tror ikke det er så utbredt her i norge fordi de ikke er så mange som velger bensin her, i USA så er dette et stort problem på N20 og N28 motorer og de har utvidet garanti på denne feilen til 7 år og 70.000 miles. Problemet gjelder 2012 og 2013 modeller. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1098641 https://bmwtechnician.com/2016/08/07/n20-timing-chain-issue/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Februar 21, 2018 Share Skrevet Februar 21, 2018 (endret) 22 timer siden, feita skrev: Tror ikke det er så utbredt her i norge fordi de ikke er så mange som velger bensin her, i USA så er dette et stort problem på N20 og N28 motorer og de har utvidet garanti på denne feilen til 7 år og 70.000 miles. Problemet gjelder 2012 og 2013 modeller. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1098641 https://bmwtechnician.com/2016/08/07/n20-timing-chain-issue/ Det er ikke noe som heter N28. Problemet du sikter til gjelder ikke N20, men N26, noe vi ikke har her i landet. @Kattlikzm har nettopp utbedret reg.kjede på sin F30 på grunn av knekt glideskinne og strekt kjede. Endret Februar 21, 2018 av lagunilla Kattlikzm reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Februar 22, 2018 Share Skrevet Februar 22, 2018 21 timer siden, lagunilla skrev: Det er ikke noe som heter N28. Problemet du sikter til gjelder ikke N20, men N26, noe vi ikke har her i landet. @Kattlikzm har nettopp utbedret reg.kjede på sin F30 på grunn av knekt glideskinne og strekt kjede. Det stemmer at jeg hadde det problemet på min bil dessverre😕 Et enkelt triks for å sjekke om motoren har feilen er å bruke ørene. Du vil ha en veldig merkbar hvinelyd fra motoren ved gasspådrag. Finnes sikkert andre måter å sjekke problemet på også, men det kan @lagunilla alt om 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 23, 2018 Share Skrevet Februar 23, 2018 Ettersom jeg har lest meg frem til på det store Internett endret registerdeler delenummere fra MY2015, problemet virker å være størst på 2012-2013 modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Februar 25, 2018 Share Skrevet Februar 25, 2018 Akkurat når jeg var sikker på at det ville være et tryggere valg å gå for bensinmotor sammenlignet med diesel siden vi bor i Oslo finner jeg denne infoen. Jeg har ikke lest eller sett noe rundt dette selv før nå. Spennende å se hva som kommer frem av slike problemer her i Norge over tid. Bensin har jo blitt litt mer populært igjen og ser det nok er lurt å ha forsikring på motor om det ikke koster alt for mange kronene pr mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboglad Skrevet August 24, 2020 Share Skrevet August 24, 2020 (endret) Har lest en dag i diverse internettfora om kjedeproblemene. Er det forskjell på kjede, strammere og føringer mellom N20 og N26? N26 sies å være basert på samme motor, men med endringer i bensinslanger av metall fremfor gummi og ventil ifbm bensinslanger. Det er en del spørsmål internasjonalt om det ikke kun er kjørelengde, men også alderspåvirkning på skinnene. ca 100-110.000 km ++ (70.000 miles) ser ut til å være en kritisk grense for mange av de som har opplevd motorhavari. Noen har hørt innledende hvining eller raklelyder, mens andre mener det kom helt overraskende. Det er usikkerhet om føringene sprekker eller splintres uavhengig om kjedet strekker seg eller hva som inntreffer først. Deler fra disse sies i noen tilfeller å havne i oljesumpen og blokkere oljeinnsuget. Registerkjedeproblem også hos VAG (VW, Audi etc.) når de innførte mindre turbo-motorer. Underleverandør leverte dårlig kjede, kjedet strekker seg, men utvidelsen opptas ikke i sin helhet av kjedestrammeren og kjedet ryker eller hopper over tenner og ventiler møter stempel. Er temaet godt dekket i andre tråder her? Endret August 24, 2020 av Turboglad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 24, 2020 Share Skrevet August 24, 2020 10 timer siden, Turboglad skrev: Har lest en dag i diverse internettfora om kjedeproblemene. Er det forskjell på kjede, strammere og føringer mellom N20 og N26? N26 sies å være basert på samme motor, men med endringer i bensinslanger av metall fremfor gummi og ventil ifbm bensinslanger. N26 er en SULEV motor som ikke har noe relevanse for oss her i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboglad Skrevet August 24, 2020 Share Skrevet August 24, 2020 Det er riktig som total motor, men her var det kun spørsmål om kjedet med tilhørende innretninger. Blant klagene som antagelig fører til rettssak i USA er det også en del N26-motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå