Gå til innhold

Start i -27

Allrad
 Share

Anbefalte innlegg

Ookey.. da kommer savnet fra Allroaden krypende.. den hadde både defa og webasto.. 

står på hytta på Golsfjellet, det er nå -24, vært -27 i natt.. X5’en starter ikke.. gløder å kjinner..  her må det noe mer til.. 

Er vel ikke noe webasto som kan aktiveres her..ikke sett noe oppi motorrommet hvertfall.. så det må sporenstreks monteres defa varmup.. 

Hvilken utgave bruker folket? 

Bilen er en 2009 X5 3.0D.

Primæroppgave er bare å få start.. kupévarme etc er ikke så viktig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som dog er bra med ettermontering av webasto på e70 er at den monteres i motorrommet, så jeg vil tro at det er litt enklere enn på feks e61 som jeg ettermonterte selv på. 

Dog så er det lite obs her. Webasto på m57tu2 varmer ikke motoren, men kun kupe. Så da er du like langt. Skal du varme motor så må du kjøpe slange varmer eller koble deg uten vannventilen som bestemmer kjølesløyfen ved webasto bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekka glødinga, M57 er ikke akkurat fremmed for å starte i ganske mange minus. Gamle 525en hadde rele som var noe ute å kjøre, sleit med å starte i -7, fikk ikke med sylinder 6, kom jo ettervært. i -17 måtte jeg gløde typ 20 ganger før motoren faktisk fyra. Bytta alle glødeplugger, relé og strømkabel, start i -32 var null stress, hoppe rett inn, trykke på start, vente på gløding i et sekund, så fyra den som om det skulle vært pluss grader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig alt er ok. Fikk ringt på en med en skikkelig booster, kom som sistemann sier på 1 sek.. vært å kjøpt nytt batteri, står på lading nå for å få det helt 100%, så inn i bilen.. tenker jeg den starter fint i morgen, men uansett, DEFA skal inn! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nytt AGM batteri startet den på 1 slag! Med et par feilmeldinger på 4x4 system og active steering, men regner med det forsvinner når den blir driftsvarm og starter på nytt. 

697389B7-AB09-4B56-9F0F-7965C9F0AA1F.jpeg

Endret av Allrad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...