fun1996 Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 (endret) hei har demontert en bmw e39 528i bak stilling og skal bytte ut alle foringene. Men det var lettere sakt en gjort!! har kjøpt spesial værktøy fra biltema og koppen til å presse igjenom er 0,3 mm for stor... så jeg må bruke en som er litt for liten men da vrir værtøye seg og jeg ødeleger de javla stål/alu bakstillings armene... har prøvd varme, slå med hammer og kloss, spesial værtøy for foringer, og presse men vær gang vræker jeg insiden av "forings kopen". har tripelt opp av alt men nå har jeg snart ikke flere sjangser... trenger noen gode råd her Endret Februar 8, 2018 av fun1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 Er det sedan eller touring? Og hvilke foringer er det du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fun1996 Skrevet Februar 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2018 (endret) sendan og det gjeller, alle foringene skal byttes med strongflex. men sliter med subframe arm. tror de aldrig har vert byttet. der hvor 11 og 9 skal inn. det er de jeg sliter. med har ikke startet på resten enda Endret Februar 8, 2018 av fun1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 8, 2018 Share Skrevet Februar 8, 2018 Du kan brenne de ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fun1996 Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2018 (endret) er alu armen det tåler de ikke tror jeg. alu sprekker vell og smelter iværstefall? Endret Februar 9, 2018 av fun1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Denne Alu-legeringen skal ikke varmes opp over temperaturer på 80 grader!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 Btw, jeg tror ikke du kan bytte de indre foringene på hovedarmen bak, tror de er montert på en spesiel måte når de lages, du kan kun bytte den ytre delen med integralarmen. Ring GS bildeler og spør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 (endret) bor mange små hull hele veien rundt på gummiforingen, sag så et spor i siste ringen. Endret Februar 9, 2018 av kapteinh quandt1960 og fun1996 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fun1996 Skrevet Februar 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2018 nice bra tips det skal jeg prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2018 Share Skrevet Februar 9, 2018 De har nesten helt like bærearmer bak, E38 og E39. Forskjellen er at E39 sin er alu mens E38 er i høylegert stål. Jeg vet ikke om E39 sin vil tåle en omgang med en presse og om du i det hele tatt vil klare å montere det uten en presse. BMW selger ikke foringer orginal til disse men powerflex har noe han også bruker i denne videoen. Men de er litt h å montere noe også GS skriver litt mer diplomatisk i infoen om delen"de er litt trege å montere"... https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/tilbehor-foringer/powerflex_road_series_rear_lower_arm_front_bush_pfr5_710__3148874 Finnes også andre produsenter. Her er kanskje den beste DIY for montering. https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/107227-bushings-replacement-diy-rear-lower-control-arm-swing-arm.html (samme opplegg for E39) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå