ALBUAK Skrevet Februar 13, 2018 Share Skrevet Februar 13, 2018 Hei. Har lenge hatt lyst til å skaffe meg en E90/E91, mest sannsynlig 320i/320d. Synes de ser bra ut og det virker som om de har mye utstyr i forhold til andre biler fra samme generasjon, som f.eks A4. Det som derimot stopper meg litt er dette med registerkjedene. Leser overalt på nettet om biler med røket registerkjede og store regninger. Tror det var N47 motoren som hadde dette problemet? Noen som har tanker eller erfaringer angående dette? Eksempel: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110502063&fks=110502063 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Februar 13, 2018 Share Skrevet Februar 13, 2018 122hk har m47 motor derfor er den utefor det kjente register problemet dette gjelder på n47motoren så den du har linket til er ute for, en annen positiv ting med 122 hk er at den har ikke swirlflaps. ALBUAK og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 13, 2018 Share Skrevet Februar 13, 2018 Generelt er 318d en mer problemfri motor kontra N47 ja. ALBUAK reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Februar 13, 2018 Share Skrevet Februar 13, 2018 (endret) Ikke finn på å kjøpe 320i fra denne generasjonen. Lat og trist motor, med feil på både registerkjede, injectorer, coiler, og gjerne et "ikke bra" oljeforbruk på på toppen av dette. Man fikk vel "318d" med n47 også, på lik linje med "118d"? Endret Februar 13, 2018 av And-reas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 13, 2018 Share Skrevet Februar 13, 2018 (endret) 30 minutter siden, And-reas skrev: Man fikk vel "318d" med n47 også, på lik linje med "118d"? Korrekt. 118d/318d med 143hk og 116d/316d med 115hk, begge N47. M47 fikk man derimot i 122hk og da som 118d/318d. Endret Februar 13, 2018 av Marius2002 glemte space/mellomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALBUAK Skrevet Februar 13, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2018 28 minutter siden, And-reas skrev: Ikke finn på å kjøpe 320i fra denne generasjonen. Lat og trist motor, med feil på både registerkjede, injectorer, coiler, og gjerne et "ikke bra" oljeforbruk på på toppen av dette. Man fikk vel "318d" med n47 også, på lik linje med "118d"? Jepp, i følge wiki kom vist 318d med n47 i perioden 2007-2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Februar 13, 2018 Share Skrevet Februar 13, 2018 Ja, for hadde selv en 1-serie 2008-modell med n47. Eide den fra og med km 98 000, til og med cirka 180 000 km. Driftsstans én gang; defekt jordkabel under motoren, førte til strømtom bil, i oppkjøringa fra parkeringshuset på Sandvika storsenter. Mindre registrerstøy på denne bilen, enn 3-serien jeg hadde med n46. Det kan ha vært flaks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå