Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øh, det skiftest normalt sett sammen med oljeskift..?

Men ellers så er det bare å bytte filter og gummipakningene (O-ring) og smøre de med olje før du skrur det fast igjen.

Skrevet

He he ja det ved jeg godt, det var mere ang hvordan oliefilter er placeret og om der er specielle ting man skal tage høje for. Nogle filter er meget svær at komme til også videre.    

Skrevet

Tar vell bare av pyntedekselet over motoren så er det vell ganske greit å komme til. oljefilter beholderen sitter vell ved innsuget. må ha litt stor pipe/fastnøkkel på lokket til beholderen bare, en stor skiftnøkkel funker nok også. Ellers skal det vell være en kurant jobb

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Strusshamn skrev:

He he ja det ved jeg godt, det var mere ang hvordan oliefilter er placeret og om der er specielle ting man skal tage høje for. Nogle filter er meget svær at komme til også videre.    

Står ganske greit plassert på M57 motoren, eller egentlig BMW motorer generelt :) Men må ha en litt stor pipe/fastnøkkel for å skru det av. Husker dessverre ikke hvilken størrelse.

Endret av Daniel.
Skrevet

Den største feilen som privatpersoner gjør er vel og stramme lokket til oljefilteret alt for mye. Det skal stå på lokket og det er forbausende lite det skal strammes.

Skrevet
4 minutter siden, Rune-K skrev:

Den største feilen som privatpersoner gjør er vel og stramme lokket til oljefilteret alt for mye. Det skal stå på lokket og det er forbausende lite det skal strammes.

Skal vell strammes 25nm mener jeg å huske, ca som tennplugger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...