Gå til innhold

Starter som skraper/henger ved oppstart


Marionette
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!
Etter en del kalde dager på -10* har starteren begynt å henge litt ved oppstart. 
Slipper nøkkelen med en gang den starter å da gir det seg, har ikke prøvd å holde nøkkeln for å se om den kobler av, av seg selv.
Hva kan være årsaken/løsningen?

Bilen det gjelder er en E46 330xd om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell mekanisk/bendix innslag på de her? Kan prøve å demontere, rengjøre og smøre opp på ny, men ofte er det også litt slitt så anbefaler egentlig ny starter. Usikker på om du får kjøpt kun innslag. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med det samme noen ganger ved kaldt vær, er som folk skriver her. Oljen/smøringa til spindelen på solenoiden tror jeg blir litt seig ved kaldt vær og årene og gjør at den trekker tannhjulet litt for treigt tilbake så blir det gnissing når motoren akk har startet. Ikke bra for startkransen. De fleste starterene på disse er ganske like av prinsipp (Bosch) så de skal visst være litt vanskelig å få fra hverandre som dynamoene men det er mulig. Har ikke skrudd på de før men det fins en del gode videoer på det på youtube. Har tenkt å skru min ut til våren og smøren den. Hvis ikke det fungerer blir det ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er nevnt, så vil jeg egentlig anbefale å bare bytte til ny starter når man først har den ute. Har skrudd en del på sånt, og det er mye komponenter som kan feile. En annen ting er at det som regel faktisk er en del skruing, og ikke kjekk skruing,  men sånn trang, knotete og fæl skruing som gjør at man ofte lurer litt på meningen med livet.

Får i dag en ny starter til de fleste bilmerker til 2-3000, da med nytt innslag, nye opplagringer, børster og så videre. Det eneste som er tristere enn å ha ute en starter, er at den begynner på samme viset etter 2-3 uker :) Har den originale tusla 200-250k så har den egentlig tjent opp til pensjonen sin syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.3.2018 at 22.43, hsd skrev:

bare så det er nevnt, så vil jeg egentlig anbefale å bare bytte til ny starter når man først har den ute. Har skrudd en del på sånt, og det er mye komponenter som kan feile. En annen ting er at det som regel faktisk er en del skruing, og ikke kjekk skruing,  men sånn trang, knotete og fæl skruing som gjør at man ofte lurer litt på meningen med livet.

Får i dag en ny starter til de fleste bilmerker til 2-3000, da med nytt innslag, nye opplagringer, børster og så videre. Det eneste som er tristere enn å ha ute en starter, er at den begynner på samme viset etter 2-3 uker :) Har den originale tusla 200-250k så har den egentlig tjent opp til pensjonen sin syns jeg. 

Det du sier der, den følelelsen hadde jeg av å skru på dynamoen, starter er sikkert slik og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...