Bernie Skrevet Mars 27, 2018 Share Skrevet Mars 27, 2018 (endret) Har en 2012 X5 som stoppet og ikke vil starte igjen. Den kinner men tar ikke etter. Tok ut feilkoder og får følgende koder: 4BDA Fuel presupply-pressure control 4560 Rail pressure plausibility delivery controlled 4570 Rail pressure plausibility delivery controlled 4B90 Rail-pressure monitoring on engine start Mistenker at det kan være fødepumpa i tanken eller kontrollmodulen for fødepumpa. Har sjekket at det er spenning fram til fødepumpa når jeg kinner, dog er den litt lav, ca 10V. Har dere noen tips til hva jeg kan sjekke? Endret Mars 29, 2018 av Bernie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernie Skrevet Mars 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2018 Bestemte meg for å bytte fødepumpa. Når jeg tok pumpa ut av tanken viste det seg at tanken var helt tom for diesel. Synderen var ikke fødepumpa, men tankmåleren. Heldigvis sitter tankmåleren og pumpa på samme enhet så jobben var ikke forgjeves. Neste problem var å bli kvitt lufta i systemet. Det skal være selvluftende, men etter mange forsøk uten hell fant jeg et tips på et annet forum: satte på 12V direkte på fødepumpa i 10-15 sekunder. Hører da at pumpa går og hører når lufta kommer via returen tilbake i tanken. Etter dette starta bilen på første forsøk. mslello, TRF, uglefossen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 29, 2018 Share Skrevet Mars 29, 2018 Bra du fant ut av det! og bra at du oppdaterte med løsningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå