Gå til innhold

Hefres e46 320/330ci Trackdaycar


Hefre auto
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, eeikenes skrev:

Ja kan stemme det, kjenner Sean! hehe Jobber på hellestø du altså? Sikkert sett gamle e36n min der ute etpar ganger også da :P

stemmer, jobbet der tidligere, ble permittert samtidig som Sean, så begynte med lastebil igjen :D

Har sett e36n ja :P tøff bil :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Hefre auto said:

stemmer, jobbet der tidligere, ble permittert samtidig som Sean, så begynte med lastebil igjen :D

Har sett e36n ja :P tøff bil :) 

 

Stemmer stemmer, var vell ganske mange som ble permitert da om jeg forsto rett? e36'n var et kapittel for segselv, sliten som fy! haha Men trenger ikke fylle opp tråden din med dette  :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, eeikenes skrev:

Stemmer stemmer, var vell ganske mange som ble permitert da om jeg forsto rett? e36'n var et kapittel for segselv, sliten som fy! haha Men trenger ikke fylle opp tråden din med dette  :-P

stemmer det, dårlig ledelse der uansett :P sliten va an  men tøff også :P:P

null stress bare kjekt å treffe på lokal folk :P får ta kvelden snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens arbeid øvestått :)

Fått malt bak aksel brua med hvit benga lakk/maling. Blir nok å kjøre på me tecktyl før det monteres i sammen eller bare svart lakk.

Selvom eg må innrømme at det kan være stiligt med hvit og svart understell. 

Fikk tatt ned bensin tanken, fått et lite overblikk hvordan tilstanden på karroserier er under der. Overraskende bra, mest overflate rust så blir å pusse alt ned, og så få smørt inn med brunox og epoxy grunning før svart lakk.

Ser også at bremserørene er blitt byttet tidligere men cobberen er helt oksidert, blir å legge opp nye rør også.

 

20180419_210648.jpg

20180419_210634.jpg

20180419_203338.jpg

20180419_203325.jpg

20180419_203303.jpg

20180419_195028.jpg

20180419_193504.jpg

20180419_193443.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt små ting i kveld, pusset ned bærebruene, grunnet og lakka dem svarte. 

Fått demontert utluftning systemet til tanken, slik at eg kan slipe og pusse under uten å tenke på at det kan ta fyr fra bensin gassen.  Satser på å få gjort en god del i morgen.

20180420_204245.jpg

20180420_202956.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra slipinga under bilen. Har nå i et par dager pusset og slipt vekk gammel lakk og overflate rust under bilen bak.

Alt ser relativt bra ut frem til i kveld da jeg oppdaga hull og elendig arbeid fra tidligere eier. Her har dem brukt en for for fugemasse og sveist over rust hull med veldig tynt stål, og heller ikke behandlet. 

Kan se rett inn til teppe under baksete. Noge som e utrolig sjipt. Blir å slipe rent rundt rust hullet, demontere kanalen for å se omfanget av rusta. Må også ut med interiøret før eg kan begynne å sveise.

Legger ved noen bilder.

20180425_210552.jpg

20180425_210538.jpg

20180425_210527.jpg

20180425_192943.jpg

20180425_192650.jpg

20180425_184340.jpg

Endret av Hefre auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som sjer om dagene, det går i sliping under bilen som tar mye tid, 

Gjør meg ferdig bak med bakstillinga før eg begynner på rust hullet, for å ikkje starte på for mye om gangen.

Legger ved et par bilder av kveldens arbeid. Har fikset meg et par vinkeljern som eg skal lage nye bremserør/slange fester på hver side, siden dei gamle var rustet vekk.

 

20180426_202606.jpg

20180426_202553.jpg

20180426_202518.jpg

Snapchat-1132549834.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, eeikenes skrev:

Off va litt ja, føle me deg, tulle me ein e30 som eg fant litt på eg og..

Den røde e30 din eller noe nytt du har handlet? Kjedeligt med rust. Har blitt fortalt at bilen sko vær fikset for rust tidligere skikkeligt. Men dritt når eg ser at det e blitt gjort på ein elendig måde. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Hefre auto said:

Den røde e30 din eller noe nytt du har handlet? Kjedeligt med rust. Har blitt fortalt at bilen sko vær fikset for rust tidligere skikkeligt. Men dritt når eg ser at det e blitt gjort på ein elendig måde. 😕

Den røde e30n ja.. Samma greiene der.. Jakter litt på motivasjon så jeg får fortsatt! Ligger ikke på latsia du iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, eeikenes skrev:

Den røde e30n ja.. Samma greiene der.. Jakter litt på motivasjon så jeg får fortsatt! Ligger ikke på latsia du iallefall! :D

Hehe. Motivasjon er det nok av nå men merker at det hadde vært kjekt med større garasje eller verksted å jobbe i. Men koster penger det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update, har ikkje blitt gjort så mye i det siste, vært opptatt med å hjelpe andre de siste dagene.

Fått lagd og sveist på nye fester til der bremserørene er sjøtet til slangene. Disse var rustet vekk så da er de på plass. Har også satt inn hele bakerste del av karroseriet med brunox og epoxy grunning, deretter har eg malt over med benga lakk. Så da blir karroseriet hvitt og bakstillinga blir svart. 

 

Snapchat-2127944381.jpg

Snapchat-1332581349.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...