Gå til innhold

Kjøpe ny bruksbil, X3 eller 320D?


kårekloak
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal vel være stjernemerkede. Men om man velger noe enda nærmere 0% avvik så er det bare et pluss mener nå jeg (selv om det ikke er stjernemerket). Den alternative dimensjonen du nevner er noe jeg har sett på som et alternativ selv, da jeg liker å upsize bittelitt fra originalt. Mercedes bruker også denne dimmen på E klasse. Det har sine fordeler både på grunn av mer komfort og det at det fyller hjulbuen bedre. 

Oljetemp ser man tydelig ved at det er en oljekanne i symbolet på måleren. Og ja det er uvant, men absolutt ikke dumt. Det er jo oljetemp som bestemmer når motoren er klar for pådrag, og ikke kun vanntempen som mange tror. Motoren på dama sin golf får 90 grader kjøkevannstemp veldig fort. Mens oljetempen litt senere passerer 50 grader. Det går fort 15 minutter ekstra før oljetemp er over 85 grader og klar til å gi motoren optimal beskyttelse. Derfor er det et rett valg av bmw å vise oljetemp analogt og heller komme med varsel dersom vanntemp er for høy. Og det viser også at bmw filosofien er tiltenkt mot den aktive fører med mekanisk forståelse og gjerne erfaring fra motorsport. En kia fører bryr seg katten i hva oljetempen er for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...