Gå til innhold

Riktig Air/Fuel level på B48/B58


macrorain
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har rukket å grave seg ned i disse motorene enda? Ny dyseteknologi gjør tydeligvis at bensinmotorene går utrolig mye magrere enn for noen år siden. Ser ut til at ECUen på B48 sikter seg inn på 14.5-14.6 selv ved mer eller mindre full gass og høye turtall. 

Noen som har tanker / erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TRF skrev:

Direkteinnsprøytede motorer kan gå magrere ja.

Tenker du at fabrikkens mål om 14.5-14.6 er innenfor selv på moderat trimmet motor så lenge man ikke ser noen indikasjon på banking / tenning som justerer seg for å unngå banking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TRF skrev:

Tja.. har ikke knotet nok med dem selv til at jeg vil påstå hverken det ene eller det andre pr nå. Men om ECU drar av tenning så har du jo en sikker indikator.

Ja, det gjør den ikke, så det ser greit ut fra det perspektivet. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gravd meg frem til endel flere referanser, og for andre som lurer så ser det ut til at de stort sett ligger på 14.5-14.6 ved pådrag, og synker ned til rundtomkring 14-13.5 når de nærmer seg max rpm i høyere gir. 

Dette ser ut til å være innenfor også på trimmede biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...