macrorain Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 Er det noen som har rukket å grave seg ned i disse motorene enda? Ny dyseteknologi gjør tydeligvis at bensinmotorene går utrolig mye magrere enn for noen år siden. Ser ut til at ECUen på B48 sikter seg inn på 14.5-14.6 selv ved mer eller mindre full gass og høye turtall. Noen som har tanker / erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 Direkteinnsprøytede motorer kan gå magrere ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Mai 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2018 3 minutter siden, TRF skrev: Direkteinnsprøytede motorer kan gå magrere ja. Tenker du at fabrikkens mål om 14.5-14.6 er innenfor selv på moderat trimmet motor så lenge man ikke ser noen indikasjon på banking / tenning som justerer seg for å unngå banking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 Tja.. har ikke knotet nok med dem selv til at jeg vil påstå hverken det ene eller det andre pr nå. Men om ECU drar av tenning så har du jo en sikker indikator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Mai 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2018 6 minutter siden, TRF skrev: Tja.. har ikke knotet nok med dem selv til at jeg vil påstå hverken det ene eller det andre pr nå. Men om ECU drar av tenning så har du jo en sikker indikator. Ja, det gjør den ikke, så det ser greit ut fra det perspektivet. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 Nå er ikke dette på B motor men på N53 så holder den seg rundt 12 ved fult pådrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Mai 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2018 4 minutter siden, ahj skrev: Nå er ikke dette på B motor men på N53 så holder den seg rundt 12 ved fult pådrag. Ja, men ser ut til å ha skjedd litt fra N20/53 til B48/58. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mai 18, 2018 Share Skrevet Mai 18, 2018 3 minutter siden, macrorain skrev: Ja, men ser ut til å ha skjedd litt fra N20/53 til B48/58. Ja, hovedforskjell er at N20 iforholdt N53 har turbo noe N53 ikke har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Mai 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2018 Fant en 330i som ligger midt på 14-tallet også (http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1329744), så da ser det ut til at BMW selv mener dette er greit på B48 selv i 330i-utgaven som har 252hk originalt. Så daså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Mai 19, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2018 Har gravd meg frem til endel flere referanser, og for andre som lurer så ser det ut til at de stort sett ligger på 14.5-14.6 ved pådrag, og synker ned til rundtomkring 14-13.5 når de nærmer seg max rpm i høyere gir. Dette ser ut til å være innenfor også på trimmede biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå