Mons1 Posted June 3, 2018 Posted June 3, 2018 (edited) Sliter med å få eksosen til å bli rein. Har nå kun røykgassmåling igjen å få godkjent på EU-kontroll. Sist gang ble det målt 2,6, som er for mye. Det jeg har gjort er å tatt løs innsuget og gjort den rein. Var mye sot inni, men ikke igjensotet. EGR var kraftig sotet og det var en del olje-gris i EGR. Det virker som det kommer en del olje-damp fra turboen. Turbo-trykk-måleren som står på innsuget var sotet igjen. Denne gjorde jeg ren. Så tok jeg bilen på en hardkjør. Lå i 20km på 3 gear og 4000rpm. I begynnelsen var det et forferdelig svart-tåke etter bilen, men eksosen har blitt renere. Dessverre er det fortsatt antydning til eksos med kraftig gasspådrag, men kun akkurat når jeg trår gassen i bunnen. Merker en kraftig turbo-forsinkelse. Står jeg i ro og trår gassen i bånn, så tar det 2 sekunder før motoren våkner, men det er ingen tvil at 50hk er borte. Klarer ikke å få 0-100 under 11sek. Mye pga den sene starten. Så jeg mistenker at turboen ikke fungerer riktig. Det kan være at den er sotet igjen slik at eksosgjennomstrømmningen ikke blir optimal. Eller så er det noe med vakum-linje til turbo.geometrien. Så hva tror dere? Er det nomalt med litt olje i EGR? Eller skal det være fritt for olje? Bilen bruker ikke olje. Etter 10000km er det fortsatt fullt. Tips? Kan nevne at bilen en 2002mod 320dAT 150hk og er gått 231000km. Edited June 3, 2018 by Mons1
TRF Posted June 3, 2018 Posted June 3, 2018 Du er jo inne på det første skrittet selv, sjekke vakuumslanger.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now