Gå til innhold

noen som har erfaring med tuning fra autopower.no i sin f serie diesel


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, dopus skrev:

Har den programmert  med av som standard i comfort modus. Default er på. Men dette kan jeg ordne med E-SYS og diagnosekabel  😀

Var det ja eller nei på at det kan stilles per modus? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Var det ja eller nei på at det kan stilles per modus? 😊

Husker ikke. Et par år siden jeg kodet det. Vet at den etter koding er default av i Comfort mode og på i Eco Pro. Har kun gjort 1 stk endring ikke 2. Så da har jeg tydligvis bare endret for Comfort Mode..

 

Fra F10/11 coding cheatsheet:

Auto Start-Stop function to start as last used CAS => 3000 => TC_MSA_MEMORY => aktiv

2014 LCI Already incorporated -

Auto Start-Stop OFF by default CAS => 3000 => TC_MSA_DEFAULT_OFF => aktiv

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå programmert bilen, med mygenious. Og ja. Den ber deg om å ta backup av kodingen før den skriver nytt program til ecu. Lesing og skriving av kodingen ligger under WRITE->Tool>readin codeif. og writing codeif. I tillegg må man ha nødblinken på og fører sete sikkerhetssele på (Sikkert for å unngå at bilen slår av tenningen). Kjølevifta i motorrommet går under hele programmeringen, og på min bil tok dette ca 13-14 min. instruksene på displayet er lette å følge. Gikk inn i tools undermenyen da den var ferdig  med programmeringen og skrev tilbake kodingen. Start stop var av da jeg startet bilen og testet. Så da må kodingen være inntakt.

 

Så får jeg heller bytte tilbake om 14 dager når den skal inn til merkeforhandler igjen (pga recall EGR kjøler)

Må ut en tur og teste bilen. Har skjønnt det slik at bilen må kjøret litt for å "rekalibrere" seg til dem nye "parametrene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt meg en god tur i går kveld. Og tenkte til å begynne med "var dette alt", tror den fikk gjort seg ferdig med en dpf regenerering, for jeg tok meg en tur senere på kvelden og da dro den betydlig bedre. "Veggen",som man møter litt opp på turtallet i 163hk utgaven,er borte, og motoren drar betydlig bedre over hele turtallsregisteret.

Eneste jeg har lagt merke til, er at tomgangslyden har endret seg noe. Tror muligens tomgangen ligger en liten anelse høyere med trimmprogrammet.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til at den nå henger litt lenger når jeg slipper gassen, før den skifter gir . typisk i nedoverbakke etter at man har gått av gasspedallen....men kun når man har gått av gassen, ikke under akkselerasjon.

Tror kanskje jeg skal resette  girkassa også slik at den får tilpasset seg den økte effekten,

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter god langtur (ca 20 mil) så kjennes det ut som om bilen har fått adaptert seg til trimm programmet. Drar mye bedre over hele registeret, forbruket har også gått en anelse ned. Alt i alt , veldig fornøyd.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...