Gå til innhold

Spørsmål ang F31 med N20!


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Da er tiden inne for og prøve noe nytt. Står p.d.d mellom e60 lci med m57, eller f31. Tror jeg går for f31, men litt usikker på motorvalg enda. Er 320i med n20b20a en grei motor? Ser de har lite problemer, og går greit med en chip. Dyre mtp forbruk?

ser og at man får 190hk i en 316d med chip, hvordan er denne i forhold?

og er det noen som har lykkes med og montere coilovers på bil med adaptivt understell, og kode vekk eller fjerna feilkoder? Tenker så man kan bruke coilovers for bil uten adaptivt, på adaptiv bil. Ellers andre svakheter rundt f31 og se etter? Setter pris på svar! :)

 

mvh erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nå få et annet drag utav en 320i og en 316d sånn rett ut av esken. Samtidig som du sier tuning så kan du nok få en deel mer utav en 320i enn en 316d. Kjører en 318d uten tuning selv, fungerer ypperlig.

Hvorfor skal du se etter en bil med adaptivt understell for så å bare fjerne det igjen? Det har lite sammenheng må jeg si. Noe som vil gjøre bilen dyrere i innkjøp, men du har kanskje allerede funnet en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Du vil nå få et annet drag utav en 320i og en 316d sånn rett ut av esken. Samtidig som du sier tuning så kan du nok få en deel mer utav en 320i enn en 316d. Kjører en 318d uten tuning selv, fungerer ypperlig.

Hvorfor skal du se etter en bil med adaptivt understell for så å bare fjerne det igjen? Det har lite sammenheng må jeg si. Noe som vil gjøre bilen dyrere i innkjøp, men du har kanskje allerede funnet en bil?

Ser ikke etter en bil med adaptivt for og fjerne det nei, men den bilen som er mest aktuell nå har adaptivt. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Stonescream skrev:

Jeg har f34 2013 med n20b20 i 163 hk versjon. Utenom en merkelig gange på oppstart ( sammenlignet med r6 klassikerne jeg har hatt tidligere) er jeg godt fornøyd. Komfortabel og godt drag om man ønsker. Oppfører seg omtrent som diesel med godt drag fra lav rpm.

Merkelig gange uten at det er noe galr, eller? Ja virker som de fleste er fornøyd :) hvordan er forbruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Merkelig pga r4 og jeg har ikke hatt bil med slik motor tidligere. 

Forbruket har jeg ikke tittet så grundig på da vi ikke kjører så mye og det blir en del småkjøring - men det er nok ikke null ;)

 

Jeg tok uansett motorforsikring - just in cases på denne så om noe uforutsett hender med motor, bil eller elektronikk burde forsikringen hjelpe til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Stonescream skrev:

Hei,

Merkelig pga r4 og jeg har ikke hatt bil med slik motor tidligere. 

Forbruket har jeg ikke tittet så grundig på da vi ikke kjører så mye og det blir en del småkjøring - men det er nok ikke null ;)

 

Jeg tok uansett motorforsikring - just in cases på denne så om noe uforutsett hender med motor, bil eller elektronikk burde forsikringen hjelpe til.

 

 

Tenker motorforsiring her og - så er man sikker. Generelt fornøyd med f31 som bil eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Har ikke hatt så lenge eller fått kjørt noen skinkelig langturer, eneste jeg kan nevne er at pga dekkstøy blir bråkete. Jeg har 19" så er du litt var for dette ville jeg valgt minste dekkstørrelse og sjekket oppgitt db på dekka som er satt på. Mange som reagerer på dette rundt om på div forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...