Gå til innhold

E39 ESS520IA Vortech V3 Estorilblau - Søknad om ombygging


kimhaage
 Share

Anbefalte innlegg

Ferdigmontert kompressor! Fantastisk lyd, har hatt første prøvetur men har ikke gitt den havre helt enda for å vite at alt er som det skal 😊 fikk også m5-speilene i går, disse lakkes i dag og monteres til uken. 

Hadde glemt å justere opp bilen bak i gledesrusen og 19" med 275 bygger litt mer enn for små 18 tommere med 255,så jeg subbet nedi på høyresiden så lakken fikk seg noen skraper på ytterkant av høyre bakfelg.... Mildt sagt kjedelig, men får ta den opp igjen sammen med speilene. 

Effektanlegg, elektrisk eksosspjeld og tårnstiver er på vei, så skal den kjøres i dyno når disse er montert 😊

 

Første inntrykk er at bilen er en verden mer lettkjørt og responsiv, med langt raskere gassrespons. Kompressor skal gå 10-15 mil i følge ess før den får juling. Absolutt en kul mod! 

IMG_20181006_014157.jpg

IMG_20181006_014201.jpg

IMG_20181005_203809.jpg

IMG_20181005_235809.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GameCube skrev:

Off topic: Ser du har skaffet deg nye speil :D Mulihet for at de speilene du har fra før kommer til salgs :)

De kommer for salg ja :) Skal montere de nye nå, så klar ila dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GameCube skrev:

Off topic: Ser du har skaffet deg nye speil :D Mulihet for at de speilene du har fra før kommer til salgs :)

Oppdatering her: Har fått speil uten elektrisk foldefunksjon mens jeg skulle ha med, så jeg må vente på nye.. Har demontert ene siden før jeg så det, så om du trenger de raskt kan jeg la bilen stå, om ikke monterer jeg sammen høyre side igjen :)

Skal skifte toppdekselpakning ila uken så bilen blir stående litt uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kimhaage skrev:

Oppdatering her: Har fått speil uten elektrisk foldefunksjon mens jeg skulle ha med, så jeg må vente på nye.. Har demontert ene siden før jeg så det, så om du trenger de raskt kan jeg la bilen stå, om ikke monterer jeg sammen høyre side igjen :)

Skal skifte toppdekselpakning ila uken så bilen blir stående litt uansett! 

Skjønner :D ja hadde gjort seg med nye speil på bilen til dama da vi ikkje ser noke omtrent 😜 ka evt pris er det snakk om :) ? Om du kommer med en grei pris tar eg de :) vist ikkje bestiller eg på ebay med et halvt liv leveringstid 😂 siden det er elektriske rekner eg med det er autodim :) ? Trenger igrunnen bare speilglassa og muligens noke justering/festing innvenig i speila. Send meg gjerne ein privat melding så kan vi ta det der ifra :) 

Endret av GameCube
Manglende info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny toppdekselpakning er på plass :) Olje og synlige deler ser fine ut. 
Korrigert slange til veivhusventilasjon som var kollapset, stivet av med slangeklemmer for å unngå det igjen! 

Fikk også lakket opp igjen felgen som ble skadet under prøvetur pga subbing, og justert opp bilen samt montert 16mm spacere foran for å unngå subbing i støtdemper og fjør 🤠
 

Venter nå på en haug med deler som jeg begynner å bli litt utålmodige med! 
Det som er på vei nå:
Eksos
DTM-lippe
M5-speil med foldefunksjon (har det originalt, fikk feil speil i første omgang)
TSW Hockenheim 18" vinterfelger
Tårnstiver 
Speildeksel

Har funnet et sett med brukte originale M5-bremser på FINN, men de ligger til 8000 og synes det blir litt stivt for 2 år gamle bremser til tross for at de er lite brukt. Skrik gjerne ut om du har noen liggende 😃


Litt brukte deler som er demontert til salgs nå, om noen skulle være interessert finnes de her: 

https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=1528991178&search=bap/forsale

 

2018-10-09_19_07_16.jpg

Endret av kimhaage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm måtte toppdekselpakningen byttes igjen? Den ble byttet i mitt eie på ca 195500km... tett veivhusventilasjon kanskje?  Typisk at pakningen går igjen da. 

Husk å sjekk bunnpannepakningen👍 Faen som jeg savner E39! Ble så deilig i denne fargen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ivrig86 skrev:

Hmmm måtte toppdekselpakningen byttes igjen? Den ble byttet i mitt eie på ca 195500km... tett veivhusventilasjon kanskje?  Typisk at pakningen går igjen da. 

Husk å sjekk bunnpannepakningen👍 Faen som jeg savner E39! Ble så deilig i denne fargen 

Tett veivhusventilasjon ja, la inn en større oppdatering på det i hovedinnlegget :) Pakningen var litt lekk fra før, men beygnte å tyte etter at slangen fra kompressorhus til veivhus har kollapset. Den kom temmelig flatpakket i posten, så nå er den rund igjen med en liten hær av slangeklemmer for å bevare fasongen. Bunnpannepakningen ser fin ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig lakkering av interiørlister, også fått montert ny girspake og håndbrekk. Interiørlister blir lakkert i vulkanrød candy med sort base for dypest mulig effekt, tror det blir snasent :) Vinterfelger har også ankommet, bilen skal i utgangspunktet ikke kjøres i vinter men det er greit å hvertfall ha mulighet om den plutselig må flyttes. 

Vinterfelger er TSW Hockenheim i 8.5+9.5x18 ET20, med 255/40R18 bak og 225/45R18 foran. 

Candyfarge er fra House of Kolor og klarlakk fra Debeers.

Skulle egentlig få riktige M5-speil i dag og hadde planer om å lakke disse i samme rennet, men i kjent stil klarer Posten å bruke lengre tid fra Molde til Ålesund enn DHL bruker fra Kina og hit, ser ikke ut til at de kommer før i morgen.. 

2018-10-11_11_56_35.jpg

2018-10-11_11_54_17.jpg

2018-10-11_11_54_02.jpg

2018-10-11_12_59_36.jpg

Endret av kimhaage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kimhaage skrev:

Tett veivhusventilasjon ja, la inn en større oppdatering på det i hovedinnlegget :) Pakningen var litt lekk fra før, men beygnte å tyte etter at slangen fra kompressorhus til veivhus har kollapset. Den kom temmelig flatpakket i posten, så nå er den rund igjen med en liten hær av slangeklemmer for å bevare fasongen. Bunnpannepakningen ser fin ut :)

Det er bra! Da har han nok byttet den endelig😃👌 

6 timer siden, kimhaage skrev:

Ble plutselig lakkering av interiørlister, også fått montert ny girspake og håndbrekk. Interiørlister blir lakkert i vulkanrød candy med sort base for dypest mulig effekt, tror det blir snasent :) Vinterfelger har også ankommet, bilen skal i utgangspunktet ikke kjøres i vinter men det er greit å hvertfall ha mulighet om den plutselig må flyttes. 

Vinterfelger er TSW Hockenheim i 8.5+9.5x18 ET20, med 255/40R18 bak og 225/45R18 foran. 

Candyfarge er fra House of Kolor og klarlakk fra Debeers.

Skulle egentlig få riktige M5-speil i dag og hadde planer om å lakke disse i samme rennet, men i kjent stil klarer Posten å bruke lengre tid fra Molde til Ålesund enn DHL bruker fra Kina og hit, ser ikke ut til at de kommer før i morgen.. 

2018-10-11_11_56_35.jpg

2018-10-11_11_54_17.jpg

2018-10-11_11_54_02.jpg

2018-10-11_12_59_36.jpg

Kjenner jeg er litt småskeptisk til fargen på listene men gjenstår å se hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Det er bra! Da har han nok byttet den endelig😃👌 

Kjenner jeg er litt småskeptisk til fargen på listene men gjenstår å se hehe 

Ferdiglakka nå, Listene ser sort ut før de får lys på seg, ble knalltøff effekt. Får ikke montert i bilen før over helgen 😊 ser egentlig sort ut med lys og, veldig dyp effekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt stillstand mens delene har vært underveis, kom litt snadder i dag. Etter et par testturer til har jeg kommet frem til at det er mer i veivhusventilasjonen som er tett annet enn vakuumrøret jeg først mistenkte det var, og det er en jobb jeg rett og slett ikke gidder å ta selv. Tenkte å få byttet alle slanger og peilepinnerøret i tillegg. 

Har i dag fått prøvemontert eksosen, speildeksel, tåkelysdeksel og DTM-lippa foran, bilen begynner å nærme seg tanken som var i utgangspunktet :) Eksosen må justeres litt og tilpasses et par fester, ellers sitter det greit. 

Må også ha ny firhjulskontroll ettersom høyden måtte justeres med nytt dekkoppsett, ekspansjonstanken er lekk og den må tectyleres. Den er ganske tung på rattet synes jeg, mer enn normalt, så tenkte å skifte servoolje når den først skal ha service. 

Interiørlister ble bestilt på mandag siden jeg glemte å skru av kompressoren før jeg lakket de originale listene, så den har startet ila kvelden og fylt listene med støv og jævelskap som jeg ikke makter å se på, får ikke vekk alt med våtsliping heller siden kornene har satt seg dypt.. "Lakkrommet" er også kompressorrommet, og når beistet på 500L starter så er det mer som hiroshima på nytt der inne. De nye listene er hydrodippet i carbonlook, siden speil, tåkelysdeksel og DTM-lippe ble det. 

Tårnstiveren kom også på i dag. 

Er det noen her som har tatt veivhusventilasjonen selv? Verkstedet jeg var i kontakt med i dag regnet ca. 4t, om det er overkommelig på den tiden eller om man må regne mer om man først begynner selv.. 

2018-10-17_16_10_49.jpg

2018-10-17_16_10_27.jpg

2018-10-17_15_43_18.jpg

2018-10-17_11_55_39.jpg

2018-10-17_11_55_35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...