Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du hadde merka om toppakning/topp hadde vært gåen. Blir et veldig høyt trykk i kjølesystemet da. Varm luft og varmt kjølevann gir jo høyt trykk.Samt kompresjonstrykk fra motor som går uti kjølekanaler.

 Er du sikker på at du har noen feil på bilen? Holder temp nåla seg på kald/driftsvarm nivå? I såfall, tut å kjør.  Hvor mener du at vannet ikke sirkulerer? Du har go varme i bil? Og motor koker ikke?

 

Endret av Øyvind.J
Skrevet
  På 17.12.2018 den 22.44, Øyvind.J skrev:

Du hadde merka om toppakning/topp hadde vært gåen. Blir et veldig høyt trykk i kjølesystemet da. Varm luft og varmt kjølevann gir jo høyt trykk. 

Er du sikker på at du har noen feil på bilen? Holder temp nåla seg på kald/driftsvarm nivå? I såfall, tut å kjør.  Hvor mener du at vannet ikke sirkulerer? Du har go varme i bil? Og motor koker ikke?

 

Expand  

Nåla spretter opp til det røde bare ut av tunet.

Kjenner på kjøleslangene å det er like slappt som bløt papp uansett om jeg har kjørt bilen varm eller ikke. Og ja, garantert i driftstemp.

Skrevet
  På 17.12.2018 den 22.44, Øyvind.J skrev:

Du hadde merka om toppakning/topp hadde vært gåen. Blir et veldig høyt trykk i kjølesystemet da. Varm luft og varmt kjølevann gir jo høyt trykk.Samt kompresjonstrykk fra motor som går uti kjølekanaler.

 Er du sikker på at du har noen feil på bilen? Holder temp nåla seg på kald/driftsvarm nivå? I såfall, tut å kjør.  Hvor mener du at vannet ikke sirkulerer? Du har go varme i bil? Og motor koker ikke?

 

Expand  

Lokket på ekspansjonstanken er en sikkerhetsventil på de fleste rekke6 BMW jeg vet  om så da slipper hvertfall M52 på 2.5 bar mener jeg det var. 

Skrevet
  På 17.12.2018 den 22.51, Årrestan skrev:

Nåla spretter opp til det røde bare ut av tunet.

Kjenner på kjøleslangene å det er like slappt som bløt papp uansett om jeg har kjørt bilen varm eller ikke. Og ja, garantert i driftstemp.

Expand  

Nå er jeg ikke 100% på M50 motoren men layout er veldig lik M52. Det er to tempmålere, ene signalet går til clusteret (speedo) og en går til motorhjernen. På M52 er det en skrudd i toppen ved sylinder 1 og en på retur i radiator.  Har du sjekka alle tempmålere? 

Skrevet
  På 19.12.2018 den 10.32, quandt1960 skrev:

Nå er jeg ikke 100% på M50 motoren men layout er veldig lik M52. Det er to tempmålere, ene signalet går til clusteret (speedo) og en går til motorhjernen. På M52 er det en skrudd i toppen ved sylinder 1 og en på retur i radiator.  Har du sjekka alle tempmålere? 

Expand  

Det er korrekt det du skriver ja. Begge sensorene har vært byttet til nye uten nytte. 

(Utenom ar begge sitter under innsug ved syl 2 på M50 da i toppen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...