Kidididid Skrevet Oktober 4, 2018 Share Skrevet Oktober 4, 2018 Hei. Lurer om om jeg kan kjøre fra Oslo til Hemsedal i comfort modus uten at batteriet går tomt? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 4, 2018 Share Skrevet Oktober 4, 2018 Oslo-Hemsedal er 190km. 530e klarer vel rundt 30km på ren strøm. Evenol og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 4, 2018 Share Skrevet Oktober 4, 2018 Bilen disponerer kraftkildene selv i comfort. I praksis brukes strøm i lav fart (under 70)/lav belastning, mens bensinmotoren trer i kraft ellers. Sånn sett kommer du fint frem uten å tømme batteriet, men du bruker jo selvsagt bensin på veien. Kjører du noenlunde bevisst klarer du å ligge på rundt 0,5l/mil, altså ca på nivå med en 520d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 4, 2018 Share Skrevet Oktober 4, 2018 Tillegsinfo: i menyen kan man stille inn hvor mye batterireserver man ønsker. Stiller man f.eks inn 60% så går bilen elektrisk fra 100% til 60%. Så starter den bensinmotorer og avlaster/lader batteriet.dette overstyres av ev mode knappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kidididid Skrevet Oktober 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2018 Jeg vil ikke kjøre kun elektrisk. Jeg vil kjøre på motor men ha ekstra power fra el når det er behov for det. Hvilken modus må man kjøre i da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihlo Skrevet Oktober 4, 2018 Share Skrevet Oktober 4, 2018 Du kan kjøre i alle modus. Får full effekt ved kickdown i eco pro. Batteriet tømmes aldri så mye at du ikke får boost fra elmotor ved vanlig kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå